Tilastot uudesta tulevasta presidentistä kertovat, että Niinistö johtaa ja muut tulevat kaukana perässä.Uskotko näihin kyselyihin?

Ovatko ennakkotilastot useinkaan pitäneet paikkaansa?Ajatuksia ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 08:03

Uskoako vai ei. Vaikea sanoa, pieni ryhmä ihmisiä on usein otannassa. Katsellaan miten käy. Edelleenkin olen sitä mieltä etten tekisi näistä ehdokkaista kenestäkään pressaa.

Kysyjän kommentti

En ole järin innoissani minäkään näistä ehdokkaista...Kiitos vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2011 - 22:03

Moni aikaisempi galluppien johtotähti on matkalla pudonnut tavisten joukkoon, saa nähdä kuinka Sale pitää pintansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 22:17

Tuskin tällä kertaa,sen verran vahva tilastoykkönen meillä on.Sanon niinkuin ennen vanhaan,että jos Mister X valittais pressaksi,muuttaisin maasta;passikin on voimassa(varmuuden vuoks)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.11.2011 - 23:55

voipi olla että tuota etumatkaa ei kerkeä kukaan kuromaan kiinni :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 08:10

Tilanne voi vielä vaalien lähetessä kovastikin muuttua ainakin toisten ehdokkaiden osalta, mutta Niinistön etumatkaa on varmaan aika vaikea saada kenenkään kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 08:39

Kyllähän ne suuntaa antavia ovat.

Ihmisten äänestyskäyttäytyminen saattaa muuttua varsin nopeasti.
Tuskimpa tässä tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 08:46

Melko varmana pidän Niinistön tuloa presidentiksi. Paljon täytyy tapahtua, jos ei niin käy.
Ja mikäpä miehessä vikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 09:07

Uskonpa hyvinkin . Ehdokkaitakin on paljon ja lisää vissiin tulee. Eli hajontaa on siten ettei homma mene ehkä ensi äänestyskerralla läpi, noita muutaman prosentin äänisaaliin saajia on useita.
Jospa kansa olisi jonkin verran viisastunut jytkyn seurauksena ja ottaisi asian vakavammin (kun on nähty ettei jytkyttäjä ottanutkaan mitään vastuuta vaikka huusi kurkku suorana teesejään....).
Kyllä Niinistö on niin ylivoimainen, muut ehdokkaat ovat haastajia, joista heikoimmilla on asiantuntijoiden mukaan hra Haavisto.
Nyt kun Euroopan asiat keikkuvat miten keikkuavtkaan, olettaa voi että se herättää ihmisiä ja katse kääntyy luotettavan ja vakaan ehdokkaan suuntaan.
Presidentti on ennenkaikkea maansa keulakuva ulospäin, tunnettavuutta on hyvä olla. Tuossa viimemainitussa(tunnettavuudessa) asiassa on erästä ehdokasta mainostettu täysin väärin, ei ole ollut paikan päällä tutustumassa kriisipesäkkeihin vaikka niin annetaan ymmärtää.
Jos joku hra tai rva X valitaan, suunta on pois Suomesta - johan meille nauretaan jos kehnosti käy!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 10:05

Ennusteet ovat ennusteita, vasta sitten kun ääniä lasketaan se pätee..
Itse en ennusteihin usko, vai povataanko tällä haluttua tulosta mene ja tiedä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 11:49

Minun intuitioni ilmoittaa, että presidentiksi tulee Paavo Väyrynen. En tiedä, kuinka se järjestyy, enkä pidä sitä mitenkään tärkeänä, mutta niin se vain minusta tuntuu menevän. Ja kortitkin sanoivat, että minulla on ennustajan kykyjä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 13:08

En usko, eikä tunnu uskovan prof. Pertti Suhonenkaan. yp.stakes.fi/NR/rdonlyres/58...1forma.pdf

Lisätty: 10.11.2011 - 16:10

Eduskuntavaalien alla sain kolme kertaa gallup-kyselyn. En vastannut yhteenkään. Jos oikein muistan, niin Tarja Halonen taisi kaksi kertaa peitota pressavaali -gallupit. Elisabeth Rehnistäkin piti aivan takuulla tulla presidentti aikoinaan... No, aika näyttää. En fanita ketään ehdokasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 20:18

takinkääntö tapahtuu silmänräpäyksessä................

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.11.2011 - 21:35

Totuus on tarua ihmeellisempää. Katsotaan sitten kun todellinen viimeinenkin ääni on laskettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 02:24

Voi itkun litku.