Tehtiinkö sinulle lapsena ennuste pituuskasvustasi ja jos tehtiin niin pitikö paikkansa?

Minun olisi pitänyt kasvaa lapsena tehdyn ennusteen mukaan 170 senttiseksi mutta muutama sentti jäi uupumaan.

Avainsanat: pituuskasvu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2011 - 15:29

Pituus ja paino on minulla jokseenkin sekaisin.

Paino on kohdallaan, mutta pituutta on 20 cm liian vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2011 - 14:47

Omasta pituudesta en osaa sanoa... Mutta poikani ennusteen muistan oikein hyvin;on jo nyt 16-vuotiaana 3 senttiä pidempi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 16:40

Pituus ihan Ok, mutta vanhemmiten tuota leveyttä on tullut, sitä kyl ei ennustettu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 17:02

Kyllä se kuule niin Tuutikki on, että ei minulle ole tehty mitään kasvu-, ja painokäyriä.
En tiedä millainen lastenneuvola oli käytössä sotien aikaan.
Mutta olen maanpinnasta sitkeästi työntänyt vartta ja leveyttäkin on tarpeeksi.
Siinä minun kasvu-, ja pituusennusteeni. Ovatkohan ottaneet huomioon, että nyt on
jo muutama sentti nenänpää laskenut maata kohden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 18:57

Ei tehty, mutta olen silti tyytyväinen lopputulokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 21:57

Ei ollut vielä kasvukäyriä, eikä ennusteita lapsuudessani, mutta ihan riittävän hyvin kasvoin pituutta ja nyt sitten olen jonkinverran jatkanut mittojen laajentamista leveyssuuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 23:32

Tuskin minustakaan tehtiin kasvuennusteita,mutta keskikokoinen-ja painoinen kehittyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 08:06

En muista yhtään, mutta sopivasti pituutta on ja painoakin ollut viimeisiin vuosiin. Nyt vaan meinaan pyöristyä liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 09:12

En muista tuosta, mutta sen muistan että kasvuni tapahtui nopeasti, ajateltiin että minusta tulisi pitkä, isäni oli pitkä ja suoraryhtinen, mutta sitten pituuskasvu pysähtyi. Olen ihan normaalipituinen joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 15:51

Minä tein omille pojilleni ja piti paikkaansa. Molemmat on komeita sälleijä. Ytä pitkiä.189cm ,tyttö 170cm

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.11.2011 - 21:33

Enpä usko - ei ainakaan minulle kerrottu. Omat lapseni ovat n. sen mittaisia mitä piti tullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 00:59

173cm ennustettiin mut vielä jää uupumaan se 2,5cm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 02:21

En tiedä. Lapsilla ainakin ovat käyrät pitäneet paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 11:22

Vanhemmalla pojalla epäiltiin kilpirauhasta ja vaikka mitä, kun pituuskasvu ei mennyt neuvolan käyrien mukaan. Sanoin, ett miettikää nyt ihmeessä: äiti 163 ja isä pari senttiä päälle. Nykyään, kun tälle parikymppiselle puhun, on kun huutaisi taivaisiin. Niska kipeänä katselen ylöspäin.