Päivän kevennys, savolaisittain. laittakaa te toisetkin jotain kivaa päivää piristämään!

Kaveri Savonmualta läks hommii Afrikkaan ja otti koirasa mukkaa.
Siellä ol helevetin paljo haisteltavvoo ja niinpä siinä sitten kävviiettä koera hävis viitakkoo. Äkkiä viitakossa koera huomas, että leoparti havittelloo siitä loonasta, ja koera miettimään hetkeks, milleehän pirulla sitä nyt ihtesä pelastas. Niimpä koeralla äkkäs: Se nappas jonnii vanahan luun muasta, kiäns seläkäsä leopartia kohti.................., ja justiisa kun leoparti ol hyökkeemässä, koera sylykäs luun poes suustasa ja huus jotta: "Huh, huh, vuan olpa paskanmakune leoparti, onneks se on nyt syöty!".

Leoparti kiitti onneesa, ettei ollu kerinny hypätä koeran kimppuu, ja lähti tiehesä. Apinan perkele ol kuitennii puussa parahiks ja näki koko tappaukse.
Apina ajattel, et jos hän kärräyttää koeran valehtelemisesta, hän vois suaha leopartista ystävän, eikä tuo ennee kehtois yrittöö syyvä apinoo.
... ... ... Apinan perkele män kertomaa leopartille, että koera se kusetti sitä. No leoparti tietennii suuttu helevetisti ja huus apinalle jotta:
"Hyppee minun selekään nii piäset kahtommaan mitenkä höynäättäjälle käöp!".

Koera näk leopartin juoksevan apina selässä häntä kohti. Sillo koera kiänti selekäsä ja huus isolla iänellä jotta: "Missee se saatanan apina viipyy?! Minähän lähetin sen hakemmaan uutta leopartia ainakii puol tuntia takaperj! Näläkkäänkö tässä pittää kuolla?!"

Tarinan opetus:
Perseennuoleminen voep auttoo hetkeks, mutta taitava savolaenen paskanpuhuja selevii tilanteesta kun tilanteesta

Lisätty: 08.11.2011 - 15:28

Sirkkaliisa: sullapa on kiva naapuri!

Avainsanat: savolaestarinata

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2011 - 17:56

Savolaisukko oli käymässä Helsingissä ja näki talon seinässä palokellon, jossa luki:
"Riko lasi ja paina nappia!"
Ukko teki työtä käskettyä, ja kohta paloauto saapui paikalle pillit ulvoen. Kun miehet näkivät, että hälytys oli väärä ja ukko savolainen, joku totesi:
- Savossa noita hulluja kasvaa kyntämäti ja kylvämäti.
Ukko vastasi:
- Kyllä kai, mutta tiällä niitä tulloo nappia painamalla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2011 - 15:18

Lentokone nousi ilmaan, mutta palasi saman tien takaisin kentälle.
- Mikä hätänä? tiedustelivat matkustajat.
- Lentäjän mielestä moottorista kuului epäilyttäviä ääniä. Mutta ei hätää, saamme tuota pikaa uuden lentäjän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 15:19

Päivän piristys on nyt hakusessa, sillä olen ollut aika vetelällä päällä tänään, joten kyllä Tuutikille
varmaan löytyy paljonkin pirteinä olevia hmisiä vastaamaan.
Minun päivän piristys on se kun naapuri tuo lihakeittoa minulle illaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 16:46

Turisti kyseli savossa ukolta; saapiko järvestä kalaa? Ukko tuohon; välistä suap, välistä ei sua!
Turisti konahti; "savolaisilta ei koskaan saa rehellistä vastausta"????? Minuta oli kokemukseni perusteella naulankantaan osunut vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 20:02

Mies lähti Lappiin metsästysreissulle, joka venähti suunnitellusta parista päivästä pariin viikkoon.
Kotona odotteli vihainen vaimo, joka suutuspäissään tiuskaisi, että nyt me ei sitten nähdä kolmeen kuukauteen.
Meni kuukausi eikä vaimoa näkynyt.
Meni toinen kuukausi, eikä näkynyt vieläkään.
Kolmantena kuukautenakaan mies ei nähnyt vaimoaan, mutta
neljäntenä kuukautena mies alkoi vähän nähdä vasemmalla silmällään.

Ei varmaan savolaisittain, mut mie niiin yritin :)))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2011 - 21:16

Savolaenen Mäkkärissä

Tapahtui kuopiolaisessa hampurilaisravintolassa...

Ja mitäs teille?
- Mitteepä tässä, kiitos vuan kysymästä.

Tarkoitan siis, mitä te syötte?
- Purkkoo, tästä on kyllä jo maku männy.

Mutta mitä te tilaatte nyt?
- Savon Sanomii ja Aku Ankkoo, mutta nyt ottasin hampurilaesen.

Selvä. Ja minkähän hampurilaisen?
- No eikös se ou se systteemi, jossa on pihivi ja kaks kuorta. Pitäishän se teijän tiällä tiettee.

Syötkö täällä?
- Sillon tällön harvakseltaan.

Ã-h... siis syötkö täällä nyt tällä hetkellä?
- Purkkoo vuan eilleen, mutta maku, se on kyllä jo männy.

Puhun tilaamastasi hampurilaisesta. Tuleeko se mukaan?
- Kah, jos se vuan tahtoo.

Siis otatko mukaan?
- Tule vuan jos halluut.

Selkeä kysymys: syätkö tilaamasi ruoan täällä?
- Onko siellä tilloo? Uattelin kyllä että tuolla pöyvässä...

Hyvä on. Saako laittaa kaikki mausteet?
- Jos ne vuan mahtuu, vähä kyllä eppäilen.

Eli: kaikkia mausteita vai ei kaikkia mausteita?
- Joo... mutta kanelin suap jättee poikkeen.

Eipä sitä kyllä yleensä... no, kaikkia muita saa siis panna?
- No sehä olj muute aeka suora ja hävytön kysymys, hävetkkee nyt vähäsen.

Voi helvetti teidän kanssa!
- Vai niin, jotta tällasta palvelluu. Taijanpa sitte jättee tilloomata ja hakkee torilta muikkukukon........!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 08.11.2011 - 21:45

heh heh hee, hyviä juttuja koko sivu täynnä ;) itse en tähän hätään mitään hauskaa keksi mutta ehkä myöhemmin saan jotain kopsattua ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 09:42

Ei ole synti olla savolainen, vaan se on.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 09:54

Aika hauskoja juttuja, tuo tannelin tarina oli hauska, siitä ottaisin kyllä viimeisen lauseen pois!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 09.11.2011 - 11:15

Esimerkkejä savolaisista:
www.savonsanomat.fi/savolais...011/716651

Lähteet:
Savon-Sanomat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 20:15

Menipä päivänä muutamana Mutikaisen muori tohtoriin valittamaan kipeää kurkkuaan.
Tohtori sitten aikansa tähyili kurkkua, kuunteli keuhkoja ja totesi lopulta:
-Kyllä se taitaa olla joku viirus.
Tähän muori sisuuntuneena:
-Ei miu viirus mittää vikkaa oo, kurkku se miul on kipiä!