Miten alaspäin olevat astiat kuivuvat, esim. lasinen maustepurkki. Eikö se kosteus nouse nimenomaan ylöspäin ja näinollen purkin..

pohjassa pitäisi olla pieniä kosteuspisaroita sisäpuolella. Miten se sieltä oikein häviää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2008 - 20:33

Jos purkki on auki alassuin ja astiankuivauskaapissa niin eihän vesi voi kuin valua sieltä pois alaspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2008 - 16:53

Luulen, että se vesi taitaa haihtua sieltä.. ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 18:53

Jos saat purkin kannen suljettua ilmatiiviisti niin silloin uskon, että voit nähdä purkin pohjassa vesipisaroita. Muutoin vesi muuttuu höyryksi ja haihtuu ilmaan purkista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 19:15

höyrynä kosteus nousee ylöspäin, mutta nestemäinen vesi kyllä (ilmaa raskaampana) valuu alaspäin, ja näinollen valuu kumollaan olevasta purkista pois, eikä sen pohjalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2008 - 01:07

Jos suhteellinen kosteus on korkea , haihtuminen hidastuu, mutta meillä se on hyvin harvinaista.