Eikö se ole normaalia,kun huono omatunto kalvaa ja vaivaa mieltä,epänormaalia olisi jos ei niin olisi ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2011 - 21:39

Kyllä minulla oli ainakin huono omatunto,kun jäi tekemättä asioita mitä olisi pitänyt tehdä...tuli uupumus ja masennnus...Nyt tajuan,että en voi kaikkea tehdä mitä pitäisi..pitää antaa itselle aikaa..
Eiköhän tämä ihan normaalia ole..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2011 - 21:10

Näinhän tuo menee normisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 21:32

Kyllä kuuluu asiaan, kun liikaa ei mieti huonoja asioita. Omatunto rupee kolkuttamaan, ennen sanottiin. tai soimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 23:39

Ihan kaikesta ei kannata huonoa omaatuntoa taakakseen ottaa. Kantaa vaan sen minkä jaksaa ja parhaaksi näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 07:57

Huonon omatunnon kanssa on vaikea elää, kyllä niitä omantunnontuskia tulee aina joskus.
Mutta minulla on yläkerran isäntä, joka helpottaa joitakin oireita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 11:52

Jos potee huonoa omatuntoa, taatusti kalvaa sisuksia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2011 - 00:02

Se on hyvä että ihmisellä on omatunto - se neuvoo ja opastaa jos vain sitä kuuntelee ja tottelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 12:07

Noinhan se menee ja pitääkin mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 14:32

Juurikin niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 20:08

ei se ole epänormaalia jollei tunne huonoa omatuntoa. näin tasa-arvon aikana pitää ymmärtää myös ihmisiä jotka ovat jääneet vähemmälle kun on jaettu mm omaatuntoa, moraalia jne.

vaikka rajansa sitten kaikella ymmärtämisellä..............

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 10:00

Jos koko ajan kalvaa, se ei ole normaalia.Kannattaa vähän tarkkailla tekemisiään. On kyse ihmisen eettisestä puolesta jos ei tasapaino pysy hyvän ja vähemmän hyvän välillä (vaikea ilmaista lyhyesti mitä tällä tarkoitan).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 04:53

Näin se on.