Näin pyhäinpäivänä sopinee lienee kysyä, mitä tärkeätä olet saanut itsellesi edesmenneiltä omaisiltasi?

Voihan teillä monella vielä esim.vanhemmat elää, mutta niistäkin voi tähän vastata.

Avainsanat: vanhempien perintöä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2011 - 18:21

Sukunimeni!

Lisätty: 05.11.2011 - 23:37

Elämän, tuskin minua olisi ilman heitä, vanhempiani.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille ja Jumppikselle erikseen. elämänhän me olemme jokainen saaneet omilsta vanhemmiltamme, se on kallis lahja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2011 - 18:23

Isäni on ollut jo kauan kuolleena, mutta äitini elää vielä, ja voi ikäänsä nähden hyvin. Heiltä olen saanut hyvän kotikasvatuksen, jolla on voinut sitten myöhemmin selvitä elämässä eteenpäin. Arvostan vanhempieni tekemää kasvatustyötä, vaikken jälkeenpäinkään hyväksy kaikkea, mitä he minulta vaativat. Mutta en ole katkera, he ajattelivat varmasti tekevänsä oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 20:11

Minullakin on äiti vielä elossa. Isän puolelta olen perinyt ainakin todella pitkän pinnan. Joka on pelastanut monesta paikasta. Äidin perintö on vielä vähän hakusessa, mutta minusta tuntuu, että alkaa nyt pikkuhiljaa hahmottumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 21:27

Isäni on kuolleena 10-15v.tta.Siellä on haudan suojassa. Suojaa sillä ei ennen ollutkaan, Oli pahasti viinaan menevä. Oli parasta mitä maanpäällä oli.Selvinpäin jos oli ,se lottovoitto koko perheelle.Silloin oli isä .
Mutta jokainen rakentaa oman elämänsä ei kukaan muu. Sota- ajat ja hänen kova lapsuus 1900 luvun alkupuolella oli jättänyt häneen jälkensä.Ikää oli pois lähtiessään 74v.tta.
Äitini elää on 86v.tta ja hyvin elämänhaluinen.
Siskoni oli herkkä ja arka .Oli ihana sisko, vieläkin kaipaan häntä, vaikka maan alla ollut yli 10 v.tta.Aika surullisia aikoja kun muistelee.
Kysyi minultta miksi minun on poistuttava täältä ihanasta elämästä ,jota en ole uskaltanut elääkkään vielä.
Oli aika vaikea vastata hänelle.Ihmiselle tulee ennen pois lähtöä, kun itse sen tietää ,ihan tyhjä katse kasvoille.Päivät kulkee ja aika sen mukana.Kyllä oli kynttilä meri haudoilla.Kannattaa lähimmäistä muistaa silloinkin kun on elossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 22:35

Molemmat vanhempani ovat kuolleet, isäni 15 vuotta sitten ja äitini kolmisen vuotta sitten. Molemmat nuorena sodan kauhut kokeneet. Heiltä olen saanut perintönä sitkeyden ja suomalaisen sisun mennä eteenpäin ja luoda oma elämä sellaiseksi kuin olen sen halunnut tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 22:42

Kyllä olen saanut sen,että rakastaa lähimmäisiään..ja auttaa hädän tullen..hädän tarpeessa olevaa..
Minulla oli todella ihat vanhemmat..mutta jo vuosia ollet mullan alla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 22:46

Molemmat vanhempani ovat jo kuolleet yli 10v sitten.Äiti opetti aina rehellisyyttä.Opin jo hyvin
nuorena tekemään kaikenlaisia kotitöitä.Äiti meidät kasvattikin, veljeni ja minut.Isäni oli merimies
ja lähes aina poissa kotoa.Kun tuli lomille, oli kuin vieras mies lapselle.Sitten kun isään taas tutustui
tulikin tieto taas lähteä laivalle. Vanhapoika eno oli enemmän meille kuin isä mitä oma isä olikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 11:50

Elämän viisautta on tullut saatua eniten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.11.2011 - 23:54

Mallin ja käyttöohjeen elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 13:15

Isältäni olen saanut hyvän esimerkin siitä, että ahkeralla työllä voi ihminen saavuttaa vaikka mitä. ja että turhista ei kannata valittaa eikä suruja surra etukäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 14:23

Muistojen puolelle nuo asiat nykyään menevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 20:37

Armottoman äkkipikaisen luonteeni.