Ajatteletteko koskaan menneisyyttä ja elettyä elämää?

Minä ajattelen aika usein ,mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai ei ollenkaan.Menneisyydessä on ikäviä muistoja jotka putkahtavat välillä pintaan ikävällä tavalla....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2011 - 08:53

Kyllä paljon ajattelen mennyttä elämää enempi kuin tulevaa.
Siellä on kuoppia , ylämäkiä, sitten loivaa alastuloa joko vauhdilla tai hidastellen.
Monta asiaa tekisin toisin aivan nuoruudesta lähtien, mutta noita ei liene tarpeellista
kovin pohtia. Harvenee ne hiukset vähemästäkin, vielä ovat tuuheat kyllä.
Kaipaan entistä perhettäni, miestäni ja tietysti sitä ajan niittämää viljaa,
joka on poistunut tästä elämästä.

Tähän sopineekin hyvin Pyhäinpäivä runo:

Kävelen hitaasti haudalta toiselle Jokaisella kivellä pienellä ristilläkin on oma tarinansa.
Oravat juoksevat kiireissään suurten puiden välissä, kätkevät siemenen
toisensa jälkeen talven varalle.

Mitä osaisin kertoa Sinulle !

Tänne me olemme tuoneet rakkaamme, kätkeneet haudan lepoon
ylösnousemusta varten emme talven varalle, vaan taivasta varten.

Marraskuu repii puiden vaatteet, valmistaa oksat uuden alkua varten.
Meitäkin riisutaan, jokainen vuorollaan--puhdasta valoa varten.

Hyvää tätä pyhäinpäivää.

Lähteet:
oma muistikirja

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2011 - 06:38

Ajattelen kiitollisuudella. Virheitä on tullut tehdyksi ja jossain vaiheessa ne harmittivat kauheasti, mutta nyt kaikki menneet kokemukset ovat kääntyneet voimavaroiksi loppu elämää varten. Olen saanut elää rikasta elämää, mutta tällä en tarkoita rahaa enkä omaisuutta. Monia asioita ja ihmisiä kaipaan kovasti sieltä eletystä elämästä ja sehän merkitsee tietenkin onnellisia muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 08:53

On tullut ajateltua useinkin...
Mutta samat virheet tekisin kuin aikaisemminkin, jotta muuten en olisi minä ja nyt tässä...
kaikki opittu kantapäänkautta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 09:04

Kyllä tulee aina välillä ajateltua, mutta en sieltä mitään poiskaan vaihtaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 09:10

Ei kuulu aamulinnun laulu,olen hiljaa kuuntelen.Kuuluu tuulen kova pauhu,aamussa yön soitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 10:40

En mieti,miksi,tehty mikä tehty tai jätetty tekemättä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 13:31

Kyllä toisinaan tulee pohdittua paljonkin menneitä asioita. Periaatteeni on, että mitään tehtyä ei kannata katua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.11.2011 - 23:25

Menneisyydessä on enemmän muisteltavaa kuin tulevaisuudessa. Päivä kerrallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 13:54

Minin ihminen muistoistaan pääsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 22:20

Kyllä nuoruutta ja hauskoja muistoja aina välillä muistelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 20:21

Hieman muistelen menneitä, mutta elän päivän kerrallaan.