onko kristittyjä napsussa?

Avainsanat: kristinusko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2008 - 20:36

Jokainen kristillisen kasten saanut ihminen on kristitty.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2008 - 13:29

'Kristinuskoa tunnustavaa tai kristilliseen kirkkokuntaan kuuluvaa henkilöä kutsutaan nimellä kristitty', joten näistä vaihtoehdoista päätellen olen kristitty.

Lisätty: 01.11.2008 - 15:10

Todellisen kristityn merkki on rakkaus toisia kohtaan ja kuuliaisuus Jumalan Sanalle (1 Joh. 2:4; 1 Joh. 2:10).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 13:35

lainaus alla sivulta: www.gotquestions.org/Suomi/k...titty.html

Valitettavasti ajan myötä sana "kristitty" on menettänyt suuren osan merkityksestään, niin että sitä käytetään usein henkilöstä, joka on uskonnollinen tai jolla on korkeat moraalikäsitykset, sen sijaan että hän olisi todellinen uudestisyntynyt Jeesuksen Kristuksen seuraaja. Monet ihmiset, jotka eivät usko ja luota Jeesukseen Kristukseen pitävät itseään kristittyinä vain siksi, että he käyvät kirkossa tai asuvat "kristityssä" maassa. Mutta kirkossakäynti, huonompiosaisten auttaminen tai se, että olet kunnon ihminen, ei tee sinusta kristittyä. Kuten eräs evankelista kerran totesi: “Kirkossakäynti ei tee kenestäkään kristittyä yhtään sen enempää kuin autotalliin meneminen tekee kenestäkään autoa.” Seurakunnan jäsenyys, säännöllinen osallistuminen jumalanpalveluksiin ja lahjoitukset seurakunnan työhön eivät voi tehdä sinusta kristittyä.

Lisätty: 02.11.2008 - 12:12

ps. itse en kuulu mihinkään kirkkokuntaan, siis en ole kristitty.
www.vapaa-ajattelijat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.11.2008 - 15:24

Luojan kiitos suurin osa ei ole kristittyjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 16:39

Määkin olen kristitty, vaikka kirkossa vaan Jouluna käynkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 17:52

Jeesus Kristus on Herra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2008 - 19:51

Khyl on,mutta en tunne ketää joka olis kristitty,mutta khyl niitä on täällä napsussa ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.11.2008 - 22:55

Eihän täällä muita olekaan, ainakin kysymyksistä ja vastauksista päätellen. Tämä on kuin lasten pyhäkoulu osasto, jos vertaa esim. suomi24 vastaavaan palstaan. Siellä haistatellaan ja imetetään sitä sun tätä ihan vapaasti yllä pidon siihen sen kummemmin puuttumatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2008 - 01:09

Löytyy runsaastikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2008 - 08:09

Varmasti löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2008 - 17:49

olen kristitty, mutta uskoni voi olla ehkä vain sitä että en ole vielä kerennyt vaihtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 08:29

Kyllä olen kristitty koska olen ev.lut.srk:n jäsen.