äyttekö säännöllisesti kirkossa vai silloin tällöin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 04.11.2011 - 22:37

Vain ne muut kirkolliset menot saavat minut kirkkoon. Joululaulut käyn kyllä kirkossa laulamassa. Silloin siellä on todella ihanan lämmin ja harras tunnelma. Kukaan ei paasaa synneistä ja syntisistä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2011 - 22:40

Kirkossa käyn vain häissä ja hautajaisissa, rippijuhlissa ym sekä silloin tällöin kuuntelemassa kauneimpia joululauluja. Matkoilla kyllä tulee joskus käytyä kirkoissa jopa palvelusten aikaan katsomassa eri maiden kirkonmenoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 22:51

Häissä ja hautajaisissa. Joskus joulukonserteissa. Kauniita kirkkoja kyllä käyn katsomassa sekä koti- että ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 23:12

Viimeksi kuusi vuotta sitten eli poikani häissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 03:01

Säännöllisen epäsäännöllisesti.
Harvemmin kuitenkaan Jumalanpalveluksessa. Matkoilla on tullut käytyä joulyön messussa useammasakin paikassa ja myös suomalaisessa joulukirkossa kanarialla.
Reissun päällä käyn varsin usein kulloisenkin kylän kirkossa ihan vain katselemassa ja kuvaamassa. Saatanpa sytyttää pari kynttilääkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 08:36

Epäsäännöillisesti tulee käytyä,...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 11:34

Kyllä olen Jumalanpalveluksen kannattaja, mutta nykyään sairauteni asettaa esteitä.
On televisio ja radio, sekä CD-levyjä, jotka antavat minulle oman Jumalanpalveluksen.
Varsinkin tänään olisi ollut mukava mennä kirkkoon kun on poisnukkuneiden päivä.
Mutta arvatkaapa mikä esti, siellä on takki otettava pois päältä, en enää saa sitä
päälleni pois jotenkin. Näin ne maalliset murheet tulevat mukaan.
Olen aikoinani käynyt eri hengellisten yhteisöjen jumalanpalveluksessa, sillä
meillä on sama Jumala, jota palvelemme ja kiitämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 14:19

Käyn hyvin harvoin. Viimeksi kummitytön konfirmaatiossa kesällä 2010 ja seuraavaksi poikani konfirmaatiossa maaliskuussa 2012.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 14:29

enpä ole kirkossa käynyt oman ripillepääsyn jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 00:04

Käyn säännöllisesti kerran viikossa paitsi niinä päivinä kun joudun olemaan töissä
ja aina on kuin jotain vailla kun ei pääse, mutta ne sairaatkin on hoidettava, ruokaa annettava ja
siistittävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 13:24

Harvoin tulee käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 23:31

Harvoin tulee käytyä..viimmeksi hautajaisissa...ja seuraavaksi varmaan tyttären ..ja tyttären tytön kaksoishäissä ensi juhannuksena..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 04:45

Harvakseen.