Mitä joulu merkitsee napsulaisille ja miten vietätte joulua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2011 - 22:54

Meille Joulu on rauhoittumisen ja levon aikaa, jolloin syödään hyvin, levätään vähintääkin riittävästi ja luetaan kirjoja, kuunnellaan musiikkia, nautitaan rauhasta ja läheisyydestä ja tietenkin ulkoillaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.11.2011 - 22:35

Olen saanut kodin suurperheessä jossa joulu oli perheen yhteinen juhla. Oma perheeni ei arvosta sitä, mutta minulle se on edelleen tärkeä tapahtuma. Ei se saaminen, vaan se antamisen ilo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 22:38

Uskonnollisesti ei oikeastaan juuri mitään. Enemmän Joulu on perheen ja suvun yhteistä aikaa, ja tämäkin joulu menee perheen parissa, seurustellaan, syödään hyvin, pelataan pelejä kuten ennenvanhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 03:04

Nykyään se on todellakin rauhallinen ja kiireetön juhla.
Ennen stressaava ja hermoille käyvä. Siksi pakenin ulkomaille aina kun pääsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 08:35

Kotijoulu sehän mulle sopii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 11:36

Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla. Mutta kyllä minä, niinkuin monet muutkin muttuvat lapsen kaltaiseksi
ja lahjat kyllä on sopiva liittää jouluun.
Kaupallisuus ja markkinameininki on vallannut vanhat hyvät joulut.
Yritän paluuta sellaiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 14:20

Joulu on minulle rauhaisaa oleilua perheen kanssa kynttilöitä poltellen ja herkutellen. Jouluun kuuluvat pienet muistamiset ystäville ja lähimmille sukulaisille sekä rauhoittumista ja rentoutumista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 13:23

Perhepiirissä yleensä ollaan ja vältetään turhia hössötyksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 23:36

Joulut on ihanaa aikaa,kun lapset ja tyttären lapset ovat aina aattona olleet meillä syömässä..ja senjälkeen olemme mennet tyttärelle iltakahville..ja joulupukki käynyt siellä.
Tämän joulun vietto vielä epäselvä..kun ei tiedä onko mieheni kotona..vai sairaalassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 04:45

Joulu on suuri juhla. Vietän sen kotona perheen ja sukulaisten parissa.