Oi aikaa jolloin tultiin toimeen ilman hienoja kännyköitä?

www.youtube.com/watch?v=gxZsA7glc4I

Avainsanat: telefooni hieno kännykkä telefooni hieno kännykkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2011 - 22:20

Niin se oli sitä aikaa ,kun kännyköistä ei tiedetty vielä mitään.Itse kävin yläastetta 1970 luvun lopulla ja 80 luvun alussa ja hyvin tultiin toimeen ilman kännykkäää silloinkin.Nykyään kaikilla pienokaisilla on omat kännykät,hyvä että osaavat jo lukea niin pitää nappuloita painella ja óvat niin tietoviisaita nykyään.Ilman kännykkäääkin tulisin hyvin toimeen...ihan turhia kapistuksia ovat nuo kosketusnäyttöpuhelimetkin .

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle ja kaikille vastanneille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2011 - 22:31

Omistan vain perusmallisen kännykän, soittamista varten tarkoitetun ja se riittää. Välillä kännykkä on täysin suljettu, ei aina tarvitse olla heti saatavilla,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 23:02

Olipas metkaa kuulla tämä lastenlaulu pitkästä aikaa. Oli lempparini. Samalla singahdin kansakoulun musiikkitunnille puupulpettiin laulamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 23:11

Kyllä,aika ennen kännyköitä minusta on lähimenneisyyttä siis 90-luvulla,aikaa vajaa 20v.
Annuliini,80-luvulla oli ehkä vain tieteiselokuvissa jonkunnäköiset luurit käsissä,todistetusti ei vielä keksitty kännyköitä pitkään aikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 03:26

Olihan noita mukana kulkevia puhelimia jo -65.
www.youtube.com/watch?v=COpTlD2WIVE
Itse en varsinaisesti kaipaa autopuhelinta, siis sitä, joka oli kiinteästi autossa ja piippari taskussa.
Olihan se toki joskus aika koomista, kun joku singahti ohjuksen lailla yli esteiden kuin Tuomisen Jaakko autolleen vastaamaan puhelimeen. Useimmiten aina hiukan liian myöhään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 09:36

Voi tulihan taas tuota muisteltua, nykyään saa kiinni ihmisen mistä vain toista oli kuin ennen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 11:42

Niin miten sitä pärjättiin. Nykyään kun joskus laitan puhelimen äänettömälle, niin tyttäreni tulee katsomaan
josko äidillä on joku hätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 14:24

Entisaikaan soitetiin tutuille lankapuhelimella ja jos ei vastannut niin yritettiin myöhemmin uudestaan tai mentiin käymään. Nyt pitää olla aina tavoitettavissa ja jos ei ennätä vastaamaan niin sitten pitää kiireesti soittaa takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 00:20

Ehdotin meidän nuorisolle, jotta pidettäisiin 80-lukuinen viikko. Ilman kännyköitä, nettiä ym. Televisiostakin katsottaisiin vain 1 ja 2 kanavaa. Innostus ei ollut kovin suuri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 13:20

Pikkupoikana oli purkit kummassakin päässä ja välillä karhulanka pingotettuna.
Hoiti hienosti käsipuhelimen virkaa.

Silloin oli enemmän lapsilla leikkimieltä, kuin kännykköjen ja tietsarien aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2011 - 04:43

Niin se aika on taakse jäänyttä elämää. Hyvin tultiin toimeen ilman puhelimiakin.