Pelkäätkö tulevaa?

Menen itse leikkaukseen piakkoin ja vaarana on nukutusaineet. Ajattelen nyt - kuten ennenkin, että se mikä on tarkoitettu tulevaksi, se myös tulee.

Avainsanat: pelko tulevaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2011 - 00:59

En pelkää. Kaikki tapahtuu aikanaan. Niin kuin sanoit: kaikki mikä on tarkoitettu tulevaksi, se myös tulee.

Aurinkolaulu

Kohotat katseesi valoon, taivaan sineen ja kultaan,
painat kätesi uupuneet kevään heräävään multaan.
Näin on parasta olla,
kaikki on oikein ja hyvin,
anteeksianto on syvin
maalla ja auringolla.
Olet vihannut itseäsi kauan ja katkerasti,
Talven pitkinä öinä tuntenut sieluusi asti:
turha on peistä nostaa,
toivoa vapautusta,
uudella valheella ostaa
hetken lohdutusta
Siispä sanasi jokainen
olkoon kirkas ja hyvä.
Tästä päivästä lähtien
virta voimakas syvä,
joka on matkalla
mereen ikuiseen
sinunkin sielus on kantava
elämän sydämeen.

Mika Waltari

Kysyjän kommentti

Kiitos. Kaunista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2011 - 01:42

En sanoisi pelkääväni, mutta joskus vähän keljuttaa, kun joku paikka bragaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 04:46

Ei pelota, päivä kerrallaan eteenpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 06:31

Onnea sinulle leikkaukseen. Älä pelkää kaikki tulee menemään hyvin. Tuleeko sinulle pahoinvointia nukutuksesta herättyäsi niin, kuin minulle aina. No onneksi siihenkin antavat lääkettä. En osaa oikein nimetä mitään pelkoani. Joskus ajattelen sitä, että terveys menee ja joudun sängyn pohjalle makaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 07:00

Täytyy myöntää,että tulevaisuus kyllä nyt pelottaa.
Mieheni ollut ihan sängynpohjalla viimme leikkaukseta asti..lakanoiden kanssa muutellaan vähän asentoa..Paljon mahdollista,että vielä leikataan,kun selkäydin nesteen vuotaminen ei ole loppunut.Suuri reikä sekäydin kanvassa ja todella hankalassa paikassa..on niin vaikea saada umpeen..Suuri vaara halvaantua.
Onne sinulle leikkaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 07:19

Ida toivon onnea leikkaukseesi. kyllä minäkin pelkäsin nyt syksyllä tuota vatsaleikkausta, mutta enekelit olivat läsnä ja lääkäreiden siunatut kädet. Vaikka oli 6 tunnin juttu ja syvä nukutus, niin selvisin
sieltä. Ja sehän on niin , että ihminen on siinä ja sillä mielellä, että jos nukkuu siinä ikuiseen uneen,
niin se on määrätty näin.
Terveyteni puolesta minä pelkään, ettei pahemmaksi mene, ettei sitä vuodevaihdetta vain tulisi.
Myös maailman tilanne joskus pelotta, vaikka olemme täällä lintukodossa, niin se on niin pienestä kiinni
mitä miloinkin tapahtuu maailman tilanteessa.
Ollan lähimmäisille iloksi ja avuksi siitä saa hyvän mielen pelkojen keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 08:34

En itse pelkää tulevaa eikä sinunkaan tarvitse pelätä, lääkärit ovat kyllä niin taitavia, ettei huolta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 09:14

Ei pelota, päivä kerrallaan..

Älä pelkää sinäkään nykyään on niin maan hyvät nuo nukutusaineet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 10:00

Suomessa on korkealuokkaista terveydenhoitoa.Osaavat lääkärit ja hyvät hoitajat.Itsellä silmien leikkaus edessä...Mietityttää kyllä, mutta vaihtoehtoja ei ole...Asiat menee, niinkuin ne menee ja niillä on tapana kyllä järjestyä. Onnea sinullekin operaatioon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 11:27

En pelkää pimeätäkään,mutta koko maailman tilanne "hirvittää"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 12:02

En varsinaiseti pelkää mitään, vaikka olen täällä yksin, kaukana perheestä ja ystävistä. Mutta olen myös varovainen, lukitsen ovet yöksi, jopa makuuhuoneenikin oven laitan lukkoon. Tiedossani ei ole mitään sellaista, jota varten minun tarvitsisi olla täällä peloissani, mutta sitlikin toimin edelleen samoin. Tulevaisuus tuntuu maailmantilanteen huomioiden uhkaavalta, mutta en sitä pelkää. Joku ratkaisu on aina olemassa, uskon näin. Ja se mikä on tullakseen, tulee. Ei siinä tämänhetkisen tilanteen surkuttelu yhtään auta.
Voimia vaan sinne leikkaukseen, koita tyynnyttää mielesi, niin kaikki järjestyy!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 13:33

Päivä kerrallaan. Ei huolta huomisesta. Se mikä tulee on tullakseen ja se menee mikä on mennäkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 18:38

www.healingeagle.net/Fin/Txt/Ch9.html

Lisätty: 04.11.2011 - 19:17

Ida älä pelkää .Meillä on enkeli sitä varten. Itse joskus olin kokopäivä leikkauksessa. Heräsin kyllä kovin kipeenä.Muisto tuosta elämästä jäljellä.Olen saanut enkeliltä apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 22:47

En pelkää..päivä kerrallaan ja positiivisesti luottaen tulevaisuuteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 15:14

Älä pelkää. Minulta aikoinaan leikattiin toisen silmän alta ns. rasvapussi. (Mikä nykyään on poliitikon ammattivaatimus). Olin jotakuinkin 7 vanha ja Jyväskylän sairaalassa minut huputettiin kirjaimellisesti huppuun ja käteeni pistettiin "uni-perhonen". Niin kiiltäväsiipinen ja värikäs ja kaunis! Ja nukutusaine sitä kautta, en pelännyt yhtään. Ja kun heräsin, oli äiti siinä vierellä, ja uusi barbi ja SE SAMA UNI-PERHONEN! Toivotti minulle hyvää heräämistä. Sen takia en osaa pelätä nukuttamista, minulle jäi niin hyvät muistot.Kerro, jos sinua pelottaa.Ja jos saat hyvän sairaanhoitajan, niin hän on myös läsnä heräämisen hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 16:47

Jokainen aamu on ihme uusi. Ei pelota enää.Näillä kamalilla peloilla varmaan sairastuinkin. Rohkeasti vaan sairaalaan. Et sinä mitään siitä asiasta tiedä. Kertovat sitten myöhemmin.Rohkeutta, voimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 19:34

En pelkää tulevaa, rakastan elämää yli kaiken. Älä sinäkään Ida turhia huoli, kaikki menee hyvin.