Lakimuutos: äiti ei voi estää isyystestiä?

Mitä mieltä napsun naiset?
www.ruutu.fi/video?vt=video&...en+uutiset
Helsingin Sanomissa oli tänään uutta asiasta.
(jokainen saa hoidella omat aikaansaanoksensa)

Ei kiinnoosta Toffeen keskustelupalstat

Avainsanat: oikeutta miehille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 15:14

Totta on, että isä joka haluaa tunnustaa oman lapsensa, äiti ei voisi sitä estää.
Se on mielipiteeni. Tästä on esimerkkejä.

Kysyjän kommentti

eikä syyttömät joudu maksamaan toisten tekosia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 13:30

www.laki24.fi/keskustelu.php?id=14500

Tästä on keskusteltu netissä vaikka kuinka...

En kommentoi, jokainen saa hoitaa itse asiansa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 14:24

Oikealla isällä on oltava oikeus omaan lapseensa,eikä lapsi saa olla pelinappula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 14:26

Hyvähän se on, että ei jäisi arvailun varaan. Ne on kuitenkin lapsenkin kannalta aika tärkeitä asioita.
Tiedä tapauksia kun on vieraan miehen kanssa tehnyt lapsen ja toisesta tehty isä. Näitä on varmaan muiakin tapauksia.Minusta ei mene oikein. Siinä ainakin lapsen oikeutta loukataan ja pahasti.Sellaiset ei ole kypsiä äidiksi eikä isäksi. Ei noilla asioilla pidä pelleillä.Lakien pitäisi olla selkeitä .Eik'ä jätää ilmaan leijumaan .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 17:11

Vaikea sanoa. On varmasti tilanteita, joissa en kannata. Mutta myös päinvastoin. esimerkiksi jos lapsi on avoliitossa syntynyt ja kiintymyssuhde isään on muodostunut jo useamman vuoden aikana, niin äiti ei voi noin vain lähteä ja sanoa heido isälle. Kyllä silloin ainakin isällä on oikeus vaatia testausta ja oikeutta tavata lasta eron jälkeenkin. Mutkikas juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 18:08

Mielestäni oikea päätös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 18:24

Tasa-arvosta on tässäkin kysymys. Oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.11.2011 - 23:45

tasa-arvo on vielä aika kaukana näissä asioissa, jos avopari huomaa odottavansa lasta, mieheltä kysytään tunnustaako tämän, kukaan ei kehtaa asettaa asiaa kyseenalaiseksi tuossa vaiheessa, mutta jos myöhemmin selviää ettei mies olekkaan isä, niin voi voi, nainen ei saa linnaa petoksesta vaan mies valtavat maksut toisen miehen lapsen elättämiseksi, lapsen ja naisen edun nimissä mieheltä viedään ihmisoikeudet :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2011 - 00:18

Oli ihan pakko vastata. Miehethän yleensäkin tykkäävät tekotavasta - ei vastuusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 08:38

Hyvä asia, naiset ovat olleet perheisiin liittyvissä asioissa aivan liiaksi niskan päällä.
Lapsia ei synny ilman molempia osapuolia, eli naisten syyttävä sormi isiä kohtaan ei ole oikein. Vai onko osa naisista täysin tietämätön biologiasta???(katkeruus on valtava voima naisten käytössä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 08:42

Mielestäni on sekä lapsen, isän että äidinkin etu selvittää, kuka on isä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 19:21

Oikea päätös, isällä on oikeus lapseensa. Myös lapsella on oikeus isäänsä.