Oletko koskaan joutunut tekemiseen oikeuden kanssa?

Avainsanat: oikeus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 07:47

Olen kerran erehtynyt näkemään kolarin. Olin oikeudessa todistajana ja sain hävinneeltä osapuolelta kuolemantuomion poistuessamme lakituvasta. Tosin olen vielä hengissä liki 40 vuotta tapahtuman jälkeen.
En ikuna näe enkä kuule mitään tuollaisissa tapauksissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 06:14

Olen kerran ollut todistajana oikeudessa, aikaa siitä on vierähtänyt jo kolmisenkymmentä vuotta, mutta vieläkin muistelen, että jonkinverran tuolloin tilanne jännitti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 06:37

Eipä ole tullut oltua, muistaakseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 06:53

olin joskus kaaauan kauan ja monta kymmentäkiloa sitten
sellaisessa hommassa , jossa aina silloin tällöin piti mennä oikeuteen
todistajaksi vain ... onneksi en sentään syylisen penkillä ole ikuna istunut ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 07:13

Pari kertaa todistajana olen ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 08:46

Todistajan ominaisuudessa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 09:33

Olen ollut todistajana oikeudessa. Eilen viimeksi olimme puolustamassa oikeuksiamme.Siinä meni kokopäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:30

En ole ollut kun kuulustelussa yhden kerran. En oikeudessa.
Piti todistaa pimeän viinapullon myyjän henkilöllisyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:52

Todistajana olen ollut usein, eläinrääkkäystapayuksissa...
On noita juttuja eläinhoitolan ajoilta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 11:18

Olen ollut oikeuden käynneissä, joissa minua on syytetty esim. sellaisista rikoksista joiden aikana en ole edes ollut kyseisellä paikkakunnalla. Sain tehdä tuomarini kanssa "tynnyrin työt" , että sain sen todistetuksi. Koakaan en ole oikeuden käyntejä hävinnyt. Mutta tarkkana kannattaa olla ja mitään ei saa tietenkään tunnustaa, vaikka kuinka painostettaisiin poliisin toimesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 17:22

Olin todistajana ja meinasin sakot saada.

Näin suojatiellä tapahtuneen yliajon ja ilmoittauduin myöhemmin poliisille todistajaksi.

Tarina oli muuttunut alkuperäisestä.
Kuski ilmoitti, että hän ajoi ja vieressä etupenkinllä oli koira (tietämättä silminnäkijästä).

Tuomari minulta kyseli:
"Oletko varma, että kuljettajan vieressä istui naishenkilö"?

Vastaukseni oli:
"En tiedä, mutta sille koiralle ainakin sanoin".
"Viekää tuo tyttö ainakin keskussairaalaan tutkittavaksi".

Pari yskäisyä tuomarilta ja sanat.
"Menköön nyt näin ilman suurempia huomautuksia".

Aikamoisen rangaistuksen kuski sai oikeuden halventamisesta ja väärästä valasta muun tuomionsa lisäksi.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 22:51

Kyllä valitettavasti olen ollut perin ikävässä asiassa jonka muistan lopun elämääni ja pilasi myös elämäni...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 19:08

Olen tehnyt muutaman rikosilmoituksen.