Miten helposti voi tehdä ilmoituksen häiriköinnistä?

Lisätty: 03.11.2011 - 00:36

Tiedän henkilön joka on joutunut valehtelevan ja juopon naapurin silmätikuksi.
Puheista ei ole apua, vaan tämä naapuri ei lopeta kiusantekoaan. Voiko hänestä tehdä rikosilmoituksen?

Avainsanat: häiriköinti rikosilmoitus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.11.2011 - 19:07

Voi tehdä, ja kannattaa tehdä välittömästi. Ilmoituksen voi nykyisin tehdä vaikka suoraan netissäkin. Ketään ei saa kiusata eikä loukata. Ei kannata asiaa jättää sikseen.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Kerron asiasta tälle häiritylle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 06:57

olis hyvä ,jos siinä talossa on muitakin naapureita ja heiltä sais myöskin allekirjotuksen
tuost häriköstä , sit jos on taloyht. niin isännöitsijälle ilmoitus
pahemmassa tapauksessa jos oikein häiriköi
niin soittaa vaan poliisit häirikköä rauhottamaan ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 07:15

Todellisesta häiriköinnistä voi ja pitääkin tehdä ilmoitus. Ihan vaikka noin miten ciby tuossa edellä jo kertoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 08:58

Nuo asiat ovat aina vaikeita hoitaa. On vähän kummallista jos ainoastaan yksi henkilö joutuu häiriköinnin kohteeksi. Sen sijaan häiriötä voi aiheuttaa kyllä esim. metelöimällä kohtuuttomasti, olla noudattamatta normaaleja talon sekä kaupungin järjestyssääntöjä.
Kohteena täytyisi olla enemmän kuin yksi henkilö ja kaikki yhteistuumin hoitavat asian. Ensin ilmoitus taloyhtiön hallituksen puheenjohtjaalle (isännöitsijä vaatii sitä koska ei yleensä asu kiinteistössä) ja sitten edelleen isännöisijälle. Jos todistusvoimaa löytyy eli esim. tarkkoja kellonaikoja ja päivämääriä mitä milloinkin on tapahtunut. Ilmoituksen voi tehtä myös jokainen erikseen.
Asiat voivat olla myös kahdenvälisiä riitatapauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:36

Naapurisopu on aina kerrostalossa vaihtelevaa. Joukolla nimiä paperiin ja isännöintitoimistoon lapun kanssa, niinkuin edellä kerrottiin jo.
Helsingissä viimeinen asuntoni oli kerrostalossa, jossa ylä-ja alapuolella melskattiin aina perjantai
iltana, mutta en minä viitsinyt alkaa nimiä keräämään ja kyselemään, kuuleeko joku muu.
Mieluummin menisin kahdenkeskisen keskustelun puolelle.
Nyt on niin rauhallinen asunto, että ei kuule mitään mistään. Ainahna sitä joskus joku kolaus kuuluu, mutta se on elämää. Ja "elämä on laiffii" Matti Nykäsen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:42

Ei muuta kuin ensin puhumaan nokakkain naapurin kanssa ja sanomaan että hankkii elämän, jollei niin ei muuta kuin jos kerrostalo niin ilmoitus isännöitsijälle jos omakotitalo niin poliiai on ilmeisesti tuo vaihtoehto...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 14:59

Kyllä tiedän vastaavan tapauksen . Hän teki ilmoituksen poliisille ja siitä tehtiin rikosilmoitus.Meni kaskustelemaan poliisisetälle joka neuvoi asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 17:11

Tässä tapauksessa lähin omainen on viranomainen (pollari).