Tiedätkö kuka on Pekka Reinikainen ?

On kirjoittanut useita kirjojakin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 09:01

Senniminen terveyskeskuslääkäri on Helsingissä, on ainakin aiemmin työskennellyt Munkkinimen terveysasemalla. On tunnettu uskonnollisista kannanotoistaan, on äärimmäisen tiukka ja kielteinen suhteessa määrättyihin asioihin. On ollut ehdolla eri vaaleissa, muistini mukaan kunnallisvaaleissa.
Kirjansa ei kiinnosta, en tunne niitä edes nimeltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2011 - 06:13

Olisikohan tämä?

Pekka Jussi Reinikainen (s. 16. syyskuuta 1947 Helsinki) on suomalainen lääkäri, kristillinen tietokirjailija, poliitikko (KD) ja kreationisti. Hän on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä. Hän on toiminut käytännön lääkärinä yli 30 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Kaksi kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Reinikainen on myös Eestin kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen.[1] Reinikainen on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan jäsenenä, 14 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston jäsenenä, kirkolliskokouksen jäsenenä sekä on Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsen. [2][3][4] Reinikainen pitää kutsumuksenaan kertoa maailmankuvista ja elämän alkuperästä. [5]

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 08:41

Ei ole tuttu kirjailia lääkäri minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 09:26

Ei mitään hajua. Saattaapi olla kuuluisa omalla "reviirillään", mutta minun muistissani ei ole yhtäkään "julkisuusmerkintää".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:49

Kyllä vain, olen ollut hänen vastaanotollaan Vallilan terveysasemalla, hän on lääkäri.
Tunnustanut olevansa täysi ateisti. Kertoi eräässä tilaisuudessa kuinka hän tuli kristityksi.
Oli tunne, että pitää mennä Munkkivuoren kirkkoon, jossa Irene Tandefelt ja Ulla-Christina Sjöman
pitävät joka toinen tiistai hengellisiä tilaisuuksia, joissa on mm. esirukouksia.
Kesken kaiken Ulla-Christina sanoi, että tänne on tulut Pekka niminen henkilö hakemaan
vastauksia kysymyksiin. Ja näin hän alkoi tutkia tiedekirjoja ja Raamattua, tuli siihen tulokseen,
että me emme ole alkuliemestä syntyneet, vaan on elävä Jumala.
Hän on kirjoittanut monta kirjaa mm. Nooan päivät, Ginosaurusten elämästä ym. kaikkea en muista.
On ollut tv7:ssäkin esiintymässä vastakkain tiede ja Raamattu.
Hyvin sympaattinen henkilö, tunnen hänet henkilökohtaisesti.
Aikaisemmin meni työpäivän päättyessä kaljabaariin aina, mutta nyt ne ovat vaihtuneet hengellisten
asioiden esille tuomiseen. Rohkea lääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 11:06

Ei ole tuttu niin henkilönä kuin kirjailijanakaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 15:33

Minulla oli Pekka Reinikainen niminen koulukaveri aikoinaan, mutta et tarkoittane häntä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 17:10

En tiennyt ennen. Kokemusta viisaampi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2011 - 22:26

Olisiko joku kirjoittava lääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2011 - 22:49

En ole tiennyt ,nyt luin napsun vastauksista....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 12:43

Hän on julkaissut hengellistä kirjallisuutta. Tiedän minä.

Pekka Jussi Reinikainen (s. 16. syyskuuta 1947 Helsinki) on suomalainen lääkäri, kristillinen tietokirjailija, poliitikko (KD) ja kreationisti. Hän on valmistunut lääkäriksi Ranskan Montpellierissä. Hän on toiminut käytännön lääkärinä yli 30 vuotta sekä yli 10 vuotta kuntoutuslääkärinä ja koululääkärinä. Kaksi kautta Lääkäriliiton valtuuskunnassa ja useissa valiokunnissa sekä Kunnallislääkärit ry:n hallituksessa, Helsingin aluelääkäriyhdistyksen puheenjohtajana sekä Suomen kristillisen lääkäriseuran puheenjohtajana. Reinikainen on myös Eestin kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Reinikainen on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan jäsenenä, 14 vuotta Helsingin kaupunginvaltuuston jäsenenä, kirkolliskokouksen jäsenenä sekä on Valtioneuvoston päihde- ja raittiusasiain neuvottelukunnan jäsen. Reinikainen pitää kutsumuksenaan kertoa maailmankuvista ja elämän alkuperästä.