Miten uroskoiran käyttäytyminen muuttuu kastraation jälkeen?

Onko kokemuksia, miten suhtautuu muihin uroskoiriin, jos on leikattu? Vaikuttaako koiran ikä, milloin leikattu? Kauanko kestää, että luonne muuttuu, jos muuttuu? Mitä muita vaikutuksia pitäisi ottaa huomioon?

Avainsanat: koira kastraatio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 15:43

Ainakin Irlannin verikoirasta tuli laiska ja lihava. Mitä sitä yrittää kun voima on viety?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 17:29

Minusta niistä tulee rauhallisempia ja säyseämpiä.Syövät paremmin että voi lihota.Aika tekee tehtävänsä kun tasaantuu. Rauhallisuutta.Nuorella iällä yleensä leikkaukset tehdään. Voit soittaa ihan eläilääkärillekkin ja tiedustella lisää.Tykkäävät vaan kun kyselee.Ei mitään huonoa minusta jos hyvin parantuu.Kiimaajat on aika rastavia eläimelle kun on joillekin ihmisillekkin. Riippuu yksilöistä.

Lisätty: 02.11.2011 - 17:31

www.kumikana.org/koulutus/ks...okset1.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 18:44

Uroskoirista ei ole kokemuksia, mutta naaraskoira ainakin toipui kohdun poistosta erittäin hyvin. Luonne muutui rauhallisemmaksi, mutta muuten koira on voinut erittäin hyvin. Vastakkaisen puolen edustajatkin kiinnostavat vielä operaation jälkeenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.11.2011 - 03:47

lihovat ja laiskistuvat ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:11

Meillä oli aikaisemman koiran Toffen kanssa, kun huomasi mitä uupuu...
Koitti purra miesten alapäähän kiinni, halusi kai niillekin tuon saman.. ( aikansa tuo kesti onneksi, naapurin isännän verskat meinas nilkkoihin tippua, naureskeltiin vaan mitään ei tapahtunut)
Kun tuo aika meni ohi, ei jäänyt nuuhkimaan paikkoja vaan meni kuin tuuliviiri eteenpäin...
Ei siitä mitään haittaa ollut sen enempää Toffe poika oli kova lenkkeilemään, sohvakoiraksi nimetyn rodun.. kilometri tolkulla tuli lenkkeiltyä...
Toffen pisimmät reitit olivat Ilpoisista Pansioon ja takaisin... jota tehtiin usein...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:57

Luulisin, että rauhoittuu, niinhän sitä ennen kun miehiäkin rangaistuksena gastroitiin, heistä tuli surullisia
ja rauhallisia. Tulin tuntemaan yhden tälläisen henkilön vuonna 1958.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:59

Koiran perusluonne merkitsee eniten.Ei se kuitenkaan hirveästi muutu...Ja ajankohta, milloin uroksesi leikkaat.JOS se on esim. jo astunut jonkun narttukoiran, ei ihan niin paljon rauhoitu, kun että jos ei tiedä koko touhusta mitään...
Suosittelen kysymistä eläinlääkäriltä asiasta kyseisen koiran kohdalla.
Toisaalta oletan, että mitä nuorempana kastraatio tehdään, sen paremmin siitä on sitten apua.
Koiran pitäisi periaatteessa rauhottua,mutta aina ei näin käy.
Narttukoirat ovat herkempiä lihomiseen leikkauksen jälkeen;jokin hormoni juttu ilmeisesti.Uroksilla ei niin painossa heittelyä tapahdu.Ja onhan koiraa lenkitettävä jokatapauksessa riittävästi : )
Koirasta tulee leikkauksen myötä ns. "neutraalin hajuinen" toisten koirien mielestä.Sitäkautta myös vaaraton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 15:37

Ei ole enää yhtä hanakka juoksullaan olevien tyttökoirien perään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 17:04

Niinhän se menee.

Mies kun tulee tiettyyn ikään....

Leppoisa ja rauhallinen yleensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 12:39

Hän rauhoittuu.