Koulua käydessäsi,oliko opettajat mukavia vai tiukkapipoja?

Vaativa opettaja ja neuvova opettaja oli minusta paras ja sellainen joka piti kurin luokassa,ainoastaan yksi naisopettaja oli aivan hirveä,mutta hän olikin sairas ja joutui mielisairaalaan.

Avainsanat: opettajat koulu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 10:03

Molempia oli.Jonkinmoinen kuri on mielestäni paikallaan.Lepsujen opettajien tunneilla ei oppi oikein mennyt perille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2011 - 10:27

Toiset opettajat olivat aika ankaria..mutta se oli ihan hyvä asia..
Pitäisi nykyisten opettajien olla ehkä ankarampia..
Eka luokalla koulussa juoksin voimitelutunnilla rekkitankoa päin..ja tuli niin suuri haava otsaan,että piti tikit laittaa..illasta tuli opettaja kotia minua katsomaan...ja toi ison pussillisen karamellejä..se on jäänyt ikuisesti mieleeni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 10:47

Voittopuolisesti on ollut ihan hyviä opettajia. Poikkeuksena muistan erään jumppamaikan jonka "ansiosta" aloin inhota ko. ainetta.
Oli erään urheilulajin Suomen mestari ja siis himourheilija.
En voi myöskään sanoa että opettajat olisivat lepsuja olleet, päinvastoin. Minua ei toki tarvinnut komennella, äitini oli myös opettaja, mutta hänen luokallaan en ollut koskaan.
Myöhemmässä vaiheessa maikat ovat olleet entistä parempia, osasivat tukea ja antaa kannustusta, onnistuivat myöskin hertättämään kiinnostuksen muutamiin aineisiin.
Opiskeluajoilta eli aikuisikäisenä oli mahtavia lehtoreita todella. Olen opiskellut kansainvälisessä ympäristössä ulkomailla ja se oli todella antoisaa (kasvattavaa nuorella iällä) kohdata eri maista olevia opiskelijoita ja maikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 11:28

Poikkeuksetta mukavia opettajia on ollut, mutta eräs matikanope oli hirviö josta syystä aina olen inhonnut ja pelännyt matematiikkaa. Se johti siihen, että en halunnut käydä kouluja sitten myöhemminkään. Vieläkin tunnen sitä opettajaa kohtaan epämiellyttäviä tunteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 11:36

Silloin, kun opettaja oli vaativa mutta samalla reilu ja tasapuolinen,hän oli hyvä opettaja.Itse sitä ei silloin oikein ymmärtänyt, mutta myöhemmin tajusin asian kyllä.
Kohdalleni on sattunut vain yksi kurja opettaja.Sen vuoden Ruotsin opinnot meni kyllä aika harakoille...Opettaja oli ikäloppu nainen ja käytti selvästi alkoholia...Jätti sitten onneksi myöhemmin virkansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 11:48

Eka luokalla oli koko ajan kiva ja pätevä ope. Sitten alkoi epäpätevien sijaisten rumba jota riitti koko alakoulun ajan. Oli monenlaista opettajantekelettä juuri valkolakin saaneesta pojanklopista keittäjään saakka. opetus oli mitä oli jälki sen mukaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 12:04

Kyllä minullakin oli joka sortin lajiketta. Kuka hakkasi näpit karttakepillä mustiksi, kun kynnenalusliina
oli jäänyt pois. Yksi juoksenteli paljain jaloin talvipakkasella ulkona kilometri määriä.
Ope vaihtui joka luokalle mennessä melkein.
Ja aina aloitettiin siitä samasta mitä edellisen open aikana oli jo opittu.
Mutta niillä tiedoilla on pärjätty, tosin myöhemmin hankittu lisää tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 12:54

Kyllä niitä riitti jokaiseen lähtöön.

Yläluokilla vasta alkoi lukeminen maittamaan enemmänkin.

Oli asiallinen opettaja, joka sai kaikki innostumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 13:20

Yläluokilla oli ihan kiva nainen kannatti lämmityspuut asuntoonsa ja tarjos muutakin hyvää koulupäivän jälkeen mutta vahempana vasta havahduin, minkä jätin kokematta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 14:16

Oho mitäs se jumppis muistelee?!Itse muistan vain kivat ja reilut opet,jotka ei kuulustelleet tunnilta myöhästyneitä vaan tarjos karkkia ja kuljettivat kersat milloin Lintsille ja Korkikseen yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 17:54

Välillä olivat tiukkapipoja, mutta kait piti niin ollakkin.Tietynlaista auktoriteettiä piti opessa ollakkin että oppilaat tottelivat.Mulla oli kyllä aina hyvin ihania ja kivoja opettajia ,alaluokasta yläluokkiin asti.
Vanhempani olivat sekatyömihiä ja naisia kun näin tuon puutteellisen kotioloni ilmaisen.Kotioloni olivat niin surkeat että jos jalan pääsi kotoa kouluun pinkaiseen 7km, syömään hyvää velliä ,niin meni ilosta.Aina keväisin katselin sitä paperilappusta kun todistuksen sain käteeni ,en tosin siitä juurikaan ymmärtänyt mitää.Ihmettelin ,ei se mua jättänytkään samalleluokalle.Toisia jäi.Minä en. Ihmettelin tuota ja niin tuli koulut käytyä.Kyllä kait ne musta jotenkin pitivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 18:20

Opettajia oli joka lähtöön; ankaria, lepsuja, tympääntyneitä, mutta enemmistönä kuitenkin opeja, jotka innostivat ja kannustivat....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 19:11

Suurin osa aivan asiallisia. Pari miesopea aika ankaria ja vaativia, mutta tykkäsin heistäkin
kun kuri ja järjestys säilyi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 19:34

Kaikenlaisia oli laidasta laitaan.....jotkut huusivat, jotkut itkivät ja osa oli siltä ja väliltä. Ei ollut kovinkaan kivaa kuultavaa.

Miesopettaja kertoi jatkuvasti pikkuhävyttömiä juttuja naisvaltaiselle lukioluokalleen. Tyttöoppilaat saivat lopulta vihjailuista ja kaksimielisyyksistä tarpeekseen ja päättivät heti marssia porukalla ulos luokasta, jos jutut vähääkään lipsahtavat navan alapuolalle. Seuraava tunti alkoi opettajan ilmoituksella: – Hampurissa on kuulemma huutava pula ilotytöistä. Kaikki tytöt nousivat pulpeteistaan ja alkoivat marssi kohti ovea. Opettaja huusi hädissään heidän peräänsä: – Odottakaa…odottakaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2011 - 00:47

Niin hienoja ihmisiä, että opettivat mikä on oikein ja väärin. Kaikki eivät sitä tiedä, vaan tekevät joidenkin ihmisten elämästä helvettiä vain sen takia, etteivät osaa käyttäytyä kuten kunnon kansalaisten kuuluukiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.11.2011 - 03:49

opettajat olivat pääosin hulluja siihen aikaan, nykyään useimmat erotettaisiin sillä käytöksellä jota harrastivat, kaikkia sitä opettajaksi päästetäänkin :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 09:33

Olen koko ikäni ollut koulussa...opettajia on tullut ja mennyt ja kaikenlaisia on mahtunut joukkoon. Usein taidetaan unohtaa se tosiseikka, että opettajatkin ovat vin ihmisiä, eivät yli-ihmisiä tai jotain "järjen jättiläisiä". Opettajilta vaaditaan tänä päivänä monenlaista osaamista, joista helpoin ei suinkaan ole vanhempien kanssa tehtävä yhteistyö. Vanhemmat kun yleensä eivät itse istu siellä koulussa, eivätkä näinollen lainkaan tiedä, mitä siellä luokkahuoneissa oikeasti tapahtuu. Kotona lapsen kertomaan liitetään omat kielteiset koulukokemukset, ja näin on taas opettaja "syyllinen" lapsen kokemiin "vääryyksiin".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:30

Molempia löytyi...
Mutta eniten kyllä mukavia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 12:37

Tiukkapipoja, nykyään ihan erinlaisia ovat opet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 17:03

Opettajia oli joka lähtöön. Jotkut huusivat kurkku suorana, jotkut taas tyynesti " opettivat" ainetta, joka piti opettaa.
Lempeä ja rauhallinen opetustyyli tehosi minuun ainakin lukiossa.