Hei kaikki siellä Afrikassa! Tervetulla Suomi Turku!

Somalin kirje kotiin

Rakas velini!

Nyt päättänyt minä kirjoittaa kotiin minun suku. Minä ollut monta vuotta Suomessa nyt. Minä voin hyvä. Oikein hyvä. Se on kaksi vuotta kun kirjoittanut viimeksi. Ei hyvä. Kuinka iso on meidän perhe nyt. Kun minä matkustanut kotoa meitä 89 yhteen laskettu. Teitä paljon enemmän nyt. Luulen minä. Minä hankkinut oma perhe. Suomalainen nainen. Hän olla hyvä. Oikein hyvä. Hän saada lapsi ja minä saada raha Suomen valtio. Hän saada taas lapsi ja minä saada taas raha Suomen valtio.

Sitten minä väsyä. Minun lääkäri sano minulle. Ei niin paljon työtä. Minä toimessa nyt Sairasvakuutuskassa. Hyvin hyvä firma. Haarakonttoria yli koko Suomi. Ei paljon työtä, vaan saada rahaa. Joskus minä työssä toinen suomalainen firma. Sosiaalitoimisto, iso firma konttoria joka puolella Suomi. Helppo työ, vain saada raha. Suomi kansa hyvä, mutta vähän tyhmä. Ei saada pitää vuohi tai kana asunnossa, se olla tyhmä mitä. Suomi miehet kummallisia. Ne vain tekee työ aina. Minä ei ymmärtää. Suomi mies ei sanoa mitä jos minä käydä tervehtiä hänen vaimo . Hän sanoa demokratia. Hän ei tulla hulluksi. Hän vain tulla hulluksi, jos vuohi tai kana asunnossa. Hän ei olla viisas. Vain nuori suomimies pystytukka ei pidä minä katsomassa hänen tyttö, sanoa minä raiskata tyttö, riehuu kovasti. Sillon tule poliisi korjaa pois nuori rähinämies. Suomi turvallinen maa. Oikein hyvä.

Minulla hyvin hieno asunto. Me vain ulkomaalainen, joilla olla hieno asunto. Ne olla kallis, Suomi mies ei ansaita niin paljon raha kuin me. Hänellä vain paljon työ. Koko päivän hän ansaita hyvin vähän rahaa joka menee valtiolle, joka antaa raha minun firma. Se olla hyvin hyvä. Jos ei pidä tapetti väri tai keittiö kaappi, vain sutata tapetti ja potkia mäskä koko kaappi. Kaupunki lähettä mies laittama uusi hieno. Turku kaupunki hyvä. Saada palkinto pakolainen hoitamisesta. Ei turha. Paljon antelias.

Minu mieli koko meidän suku tulla Suomi. Te vain homma lentolippu kaikille. Te kätke liput Sosiaalitoimisto maksaa kun te tulee. Suomi paljon kylmä mut lämmin vaatteet. Valtio anta pakolainen lapset Luhtahaalarit. Luhta hyvä merkki. Oikein hyvä. Suomalainen ei vara ostaa Luhta haalari. Ainoa valkoinen kun varaa pitää Luhta vaate Don Johnson, mutta hänkin ulkomaalainen.

Meillä aikuisilla myös tyylikkäät vaatteet. Pitää olla tyylikkäät kun istua paljon kahviloissa. On hyvä me istuu kahviloissa kun suomalaiset ei ehdi. Oikein hyvä. On ajateltu hyvin ulkomaalainen Turussa, kun laitettu lasikatot talojen ylle. Ei meille koskaan kylmä katukahvilassa vai.

Ne rakentaa uusi suuri taloja täällä joki ranta. Se tulee paljon kalliiksi niin me voida saada se koko perheelle. Jos vain me asua siinä voi pitää vuohia ja kanoja parvekkeella. Se olla hyvä mitä. Mikään suomalainen perhe ei varaa asua siinä, niin me saada se. Minä aamulla puhua minun firma kanssa tästä. Minä toivoo te kaikki tulla. Te nyt varmaan 125 perheessä nytte. Niin te olla kaikki Tervetulla Suomi Turkuun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2011 - 18:19

Jopas onttopohja taas jutun murjaisi, en tiedä miten tuohon suhtautua muutoin kun huumorilla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2011 - 17:37

Miten kävisi kahviloille jos kukaan ei siellä kävisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 18:03

Saa siinä iso talo ollakin, kun "perhe" tulee käymään. Tai olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 19:18

Mikäs sulle nyt tuli? Tunnetko ihan oikeasti joitakin somaleja? Vai ihanko vain "mututuntumalla" tuon jutun väänsit/kopioit? On somaleissa kaikenlaisia, niinkuin valtaväestössäkin, ja vähemmistöissä noin ylimalkaan. Ja Suomen sosiaaliviranomaiset joutuvat toimimaan meidän valitsemiemme kansanedustajien lakien säädösten mukaisesti. EI sen kummempaa. Yritä nyt vain rauhoittua...
Terveisin nimimerkki" Afrikassa tuulee"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 19:18

Autsch,nää somput on ehtymätön lähde murjoa vitsinpoikasia;vähän kyllästynyt,jo...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 06:02

ah - tämä perisuomalainen kateus.
jos toi saa ni miksen mää?
toisaalta paranneltavaa olisi näissä säädöksissä jne, mutta siihen en voi hirveästi itse vaikuttaa, ja varsinkin mahtaako kuinka nopeasti muutokset tapahtua? olen meinaan tullut siihen tulokseen että ihan sama ketä äänestän ja mihin nimeni pistän - persiilleen menee joka tapauksessa.
muuten on ihan sama kuka täällä talsii - eihän suomen kamara siitä kulu.

tämä keissi taitaa kuulua samaan pataan muiden ideaalisesti toimivien mutta ei ehkä käytännössä niin hyvien keksintöjen soppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 10:12

Onkohan tämä sitä Turun tautia?
Mene ja tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2011 - 10:35

Ei Turku mihinkään matkusta pysyy maassa ja lujasti...
Mutta tuon kirjeen mukaan ei taida Turkulaisetkaan sinne eksyä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2011 - 21:42

On se Turku vaan hyvä paikka. Vaan samallalailla taitaa olla joka kaupungissa näiden ihmisten kohtelu ja holhoaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2011 - 04:12

Hauska kirje.