Miten voin hoitaa lohikäärmepuutani? (traakkipuuta)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2011 - 19:32

Kannoin juuri uuden lohikäärmepuun sisälle ja tuossa se seisoo ruukussa, multa on vielä autossa.
Lohikäärmepuu on helppohoitoinen, kunhan saa valoa jonkin verran. Itse olen kastellut aika epäsäännöllisesti, eikä se ole siitä kuukahtanut. Kesän oli erittäin niukalla kastelulla, kun "automaattini", reikä kolapullon korkissa oli antanut vettä kitsaasti.
Nyt se vähän kellastui, kun pidin sitä parvekkeella suorassa auringossa, josta se ei näillä leveysasteilla näköjään oikein pidä.
Tässä Marttaliiton hoito-ohjeet;

LOHIKÄÄRMEPUUN HOITO-OHJEET

Sijoita lohikäärmepuu puolivaloisaan paikkaan. Kirjavat lohikäärmepuut viihtyvät vihreitä lohikäärmepuita valoisammassa.
Kastele reilusti kerrallaan ja anna mullan kuivua ennen seuraavaa kastelukertaa. Lohikäärmepuut eivät nimittäin pidä märästä mullasta!
Lannoita huonekasvilannoitteella maaliskuusta lokakuulle noin joka toinen kastelukerta.
Pyyhi kasveista pölyt säännöllisesti, jolloin lehdet pysyvät kauniina ja hyväkuntoisina.
Lisää ruukkuihin multaa keväisin tai vaihda ruukut kokonaan, jos ne ovat jääneet pieneksi.
Sumuttele lehtiä usein.
Jos kasvi kasvaa liian korkeaksi, voi sitä leikata.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2011 - 20:24

Teininä toin Traakkipuun siemenen Teneriffalta ja kasvatin siitä puun.Lopulta se oli niin suuri, ettei kukkakauppakaan sitä huolinut ison kokonsa vuoksi.Lopulta sain sille hyvän uuden kodin paikallisesta uimahallista.Siellä se sitten viihtyikin vuosia...Kunnes remontin yhteydessä sai kylmää ja paleltui.
Minun puuni oli kauniin vihreä ja kasvoi isossa altakasteluruukussa.Se tykkäsi myös suihkuttelusta sumutinpullolla :)
Yllä olevat Papitin ohjeet oikein hyvät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 20:27

Itse kastelen hyvin kitsaasti kerran viikossa ja kasvi voi hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.10.2011 - 23:25

Martat neuvoo näin:
www.martat.fi/pikkukokki/kot...kaarmepuu/

Lähteet:
Marttaliitto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 11:12

aiemmin minulla oli traakipuu, mutta piti hävittää kun muuttaa aina pienempään asuntoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 13:27

En edes tiennyt tuollaisen puun olemassaolosta. Oppia ikä kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 14:23

huonekasvit.net/foorumi/view...php?t=2645

tässä hoito ohjetta kerrakseen keskustelupalstalla..