Kuka juonsi metsäradiota 60-luvulla?

Avainsanat: metsäradio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2011 - 11:55

Adolf Turakainen 1965-70, Varkauden Tarmo ry
Metsäradio 60-vuotta:
yle.fi/radiosuomi/ohjelmat/2...87232.html

www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s...amp;a=9342

Kysyjän kommentti

Kivat linkit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2011 - 11:16

Juontajaa en muista mutta tunnussävelen kyllä! Vielä niitä honkia humisee.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 11:49

Metsäradio-ohjelman ensimmäinen juontaja 1945-1965 oli Pekka Tiilikainen. Myöhemmät juontajat olivat Adolf Turakainen, Leo Ahonen ja Jukka Koponen.

Ohjelman tunnuslauluna oli pitkään Oskar Merikannon sävellys Vielä niitä honkia humisee, jonka jälkeen juontaja lausui "Hyvää iltaa, metsien miehet." Metsäradioon myös kuuluivat vuosikymmenien ajan kuuntelijoiden lähettämät merkkipäiväonnittelut ja levytoiveet, jolloin tulivat hyvin suosituiksi amerikansuomalaisen Hiski Salomaan levytykset, erityisesti Lännen lokari.

Metsäradion järjestämän kilpailun tuloksena otettiin käyttöön vanhentuneeksi katsotun metsätyömiehen tilalle nimitys metsuri vuonna 1967.

Lähteet:
Wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 12:27

Pekka Tiilikainen hänen jälkeensä Adolf Turakainen

Lähteet:
google/metsäradio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 13:04

Ihana ,iki ihana ja hyvä ohjelma. Metsäradio.Hyvä ohjelma ja musiikki. SItä kuunnelut lapsesta asti mutta en muista kuka niitä juonsi. Hyviä olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 14:19

Nuorena sitä jo kuunneltiin..tulipas muistoja mieleen. Juontajat tulikin selväksi jo tuossa edellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 16:38

Ja siinä tuo Tippavaaran vanha isäntäkin lauloi, minulla muisto siitä silmäkulmassa arpi kun tanssin Tippavaaran tahtiin ja kaaduin ja löin silmäkulman pöydän kulmaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 22:06

Muistan minäkin tuon tunnarin, mutta juontajasta ei haisuakaan. Muistaakos muuten kukaan Maamiehentietolaaria?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.10.2011 - 23:10

Silloin oli Metsäradio tosi hyvä ohjelma, eipä tule enää kuunneltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 12:41

Punanenä Tiilikainen. Väri oli nenässä, vaikka väritelkkareita ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2011 - 00:31

Kuunneltu on Metsäradiota ja mieleen on jäänyt tunnarin lisäksi Unto Satorannan "Metsien miehille
lauluni soi, metsien miehiä muistella voi.......", joka soi monta kertaa .
Ja on kuunneltu myös Maamiehen tietolaaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2011 - 19:03

Tiilikainen.