Mitä mieltä olet, sopivatko koirat kerrostaloasuntoon ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2011 - 11:40

Koira ei mielestäni ulkoile siinä kämpässä,missä asuu.Siis on koira minkä kokoinen tahansa tai sen asunto, ei sillä väliä.Tärkeintä on, että koira ja sen ihminen ovat hyvätapaisia molemmat ja koulutettuja tilanteeseen.Koiraa ulkoilutetaan säännöllisesti ulkona.
Jos eläin(oli sitten mikä tahansa) asuu kerrostalossa, on sen oltava sellainen ettei muita häiritse . Ja että kaikilla on hyvä olla.Toki omakotitalossa on hieman helpompaa...Tosin omakotitalon pihalla vuorokauden läpeensä räksyttävä koira tuskin on onnellinen...Onnellisempi taatusti kerrostalokoira, joka pääsee säännöllisesti lenkille ja sille keksitään tekemistä!

Ps: Jos koira ulisee yksinäisyyttään, se ei ole koiran vaan OMISTAJAN vika.Omistajan myös kuuluu tehdä asialle jotain.Opettaa koira olemaan yksin tai hommata sille seuraa .

Kysyjän kommentti

Hei vaan ! kiitos hyvästä vastauksestasi.Valitsin sen parhaaksi.terv: Ruiskukka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2011 - 03:02

Mitä isompi koira, sitä huonommin sopii kerrostaloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 06:43

Ei sovi, ainoastaan maaseudulle talonvahdiksi. Sen täytyy olla vielä Suomen pystykorva joka osaa räksyttää kunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 06:46

ei Fiina niin iso ole ettei sopisi. mutta joutuu olosuhteiden pakosta asumaan kerrostalossa. olemme asuneet maalla ja Fiina ja äitinsä Zinna saivat juoksennella vapaana. mutta avomiehen aivoinfarkti muutti kaiken. Fiina on hyvin sopeutunut, eikä kukaan ole valittanut Fiinasta.( äitinsä Zinna kuoli 2008 kesällä) aluksi oli tietenkin sopeutumisvaikeuksia koko porukalla. siinä vaan on sopeuduttava jos meinaa jatkaa elelyä.

kaikkehen tottuu,muttei puukkoohin seliäs, paitti jos makaa mahallansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 07:45

Pikkukoirat sopivat mielestäni hyvin kerrostaloasuntoon,kun eivät räksytä.Itselläni ei koiraa ole ikinä ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 08:28

jos osaa olla haukkumatta jokaista kolahdusta ja rapsahdusta ja isäntäväki huolehtii riittävän ulkoilutuksen ja jätösten korjaamisen, niin varmaankin sopii. Pahin on rakki, joka ulisee jatkuvasti ollessaan yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 08:32

Isot koirat eivät oikein sovi eikä sellaiset joilla on taipumus haukkua. Ne pahimmat räksyttäjät ovat kyllä pieniä, äkäisiä koiria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 08:35

Isot haukkuvat koirat eivät sovi kerrostaloon ja piste. Poikkeuksia toki on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 09:26

Riippuu asunnon koosta kuin koirankin...
Ja onko virikkeitä ja aikaa tälle..
Itselläni ollut koira ja on edelleen mutta on jäänyt nuo koirat näihin pikku koiriin..
Itse meillä on tuo Kupittaan puisto, samoamme joskus ympäri Turkua Piki mukana..
Siis kerrostalossa asun...
Mutta hiljattain oli samassa tasossa kuin me pienessä yksiössä suuri koira vaikka olikin vielä nuori, niin sekosi lopulta ( monta kertaa pelkäsin että tulee oven läpi)..
Tyttö ja koira muuttivat pois melko pian..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 11:51

Mielestäni ei, tosin paljon riippuu siitä miten omistaja on koiransa kouluttanut ja miten hyvin jaksaa lenkittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 12:46

Kerrostalossani on lemmikkieläintenpito kielletty, joten ratkaisu on siinä kohdallani.
Muiden talojen järjestyssääntöjä en ole tutkinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 19:19

riippuu minkä rotuinen se on. Jos se on hiljainen ja pieniniin sopii. ihan pieni pentu ei ehkä sovi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 19:58

Olipa girasolilla viisas ja hyvä vastaus!

Jos koira saa riittävästi aktiviteetteja ja liikuntaa kelpaa vaikka tanskandogin asustaa yksiössä se on ihan täysin emännästä/isännästä kiinni.

Joskus jopa kerrostalo koirat saavat enemmän liikuntaa kun omakotiasukit - kerrostalo koirat on pakko viedä lenkille ei voi tuupata ovesta pihalle tyyliin: käypä pissalla....

Meillä on omakotitalo - koiralla pihalla tarha ja oma pikkuruinen mökki - lenkitetään reilusti ja muutenkin puuhastellaan koko porukan voimin paljon. Koira on sisällä ja ulkona kelin mukaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 20:15

Riippuu pitkälti koirasta. Jotkut koirat ovat hermoraunioita jo parissa tunnissa jatkuvan kolinan ja muiden häiritsevien äänien takia. Jos koira on isokokoinen, se tarvitsee liikuntaa ja paljon tilaa liikkua, KANINKOPPI EI SIIS RIITÄ! Myöskään agilityyn jalostettua rotua en ottaisi ihan koiran parasta ajatellen. Toki jos koira on hiljainen ja rauhallinen ja jalostettu näyttelysyistä pieneksi ja niin tappijalkaiseksi että hyvä jos kävelemään voi niin mikäpä siinä jos välttämättä haluaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 20:45

Koira ei sovi kerrostaloon jos joutuu olemaan pitkiä aikoja yksin.Koiraa tarvitsee ulkoiluttaa ,aika useasti vuorokaudessa.Siinätapauksesa omistajan ja koiran täytyy sopeutua yhteiselämään erittäin hyvin ja luottaa toisiinsa.Arvostus puolin ja toisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 22:38

Ehkä kysymys ei ole asunnosta, vaan ympäristöstä. Kyllä säälittää nähdä narunpätkässä Whippet tai Suomen Ajokoira. Ei ummarra näitä rotuja Helsingin keskustassa.

Yhdelle asialle täytyy kyllä nostaa hattua: nykyisin ei koiran skeidaa ole läheskään niin paljon kuin ennen. Vastuulliset koiran omistajat huolehtivat lemmikkiensä jätöksistä. Toinen selitys lienee myös se, että kulmilta ovat ne iäkkäimmät frouvat koirineen poistuneet muille ulkoilualueille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.10.2011 - 22:54

Itselläni oli koira kerrostalossa. Jos se sopeutuu ja osaa olla hiljaa, niin mikä ettei. Kunhan sitten pitää huolen sen tarpeellisesta liikunnasta työpäivän jälkeen, niin miksei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 03:48

Kakspiippunen juttu, jos koiran kanssa on koko ajan joku, niin mikä ettei. Mutta ei sitä yksin voi jättää sinne mekkaloimaan. Naapurit suuttuvat. Maaseudulle kyllä sopii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 11:51

Ei sitten ollenkaan. Tuossa niitä näkee riittämiin kiusattuja eläimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 21:16

Ei ole mielestäni kerrostalo sopiva paikka koiralle...enemmänkin omakotritalo ja maaseutu olisi sopivin paikka koirille...