Omantunnon kysymys: Oletko koskaan syyllistynyt vastaavaan?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...6_uu.shtml

Itselläni on tässä asiassa puhdas omatunto, mutta ihan hiljattain huomasin vasta kotona punninneeni sitruunat tomaattien hinnalla vaan eipä kassakaan huomannut asiaa.

Avainsanat: vilppi ruokakaupassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2011 - 23:05

En koskaan enkä missään tilanteessa ole ottanut toisen omaa saatikka sitten kaupassa toiminut noin. Entisenä myyjänä sitä kyllä näki vaikka minkälaista vilppiä ja yritystä puhumattakaan tosi röyhkeistä varkaista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2011 - 15:41

En ainakaan tarkoituksella. :D Karkkihuijauksiin en ole muistaakseni syyllistynyt, vaikka mielessä onkin käynyt.

Tänään kun katsoin vesimelooja, niin rupesin miettimään, että oonkohan joskus vahingossa ottanut sitä punaista semmosen keltasen hinnalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 15:51

En ole vilpillinen kaupassa,olisi kamalan noloa jäädä jostain pikkujutusta kiinne.Tiedän kyllä,että jotkuinihmiset punnitsevat kotimaiset tomaatit ulkolaisten hinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 16:41

En tietääkseni, mutta rollarin sarveen laitoin kerran omppupussin ja vasta ulos mennessäni huomasin sen jääneen maksamatta. Palasin kyllä maksamaan sen, että puhtaat jauhot on siltä osin pussissa.
en tieten ainakaan ole punninnut väärällä numerolla, näen kyllä numerot hyvin, mutta vahinkoa en
tietenkään voi enään muistaa, jos olisi niin käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 18:00

En todellakaan ole, olin vuosia myymälä kassana joten rehellinen olen, en todellakaan epärehellisenä pystyisi rahojakaan käsitellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.10.2011 - 19:48

Puhdas on omatunto punnitusasioissa. Mistähän on nuoriso tuonkin keksinyt. Hyvä että jäi kiinni. Nyt osaa vartijatkin olla silmä tarkkana karkkihyllyn nurkilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 20:38

Toimin kauppareissuilla kassinkantajana, en ostajana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 23:29

Rehellinen olen ollut punnituksissa.
Mulla ainakin omatunto ei sallisi sellasta ja se vaivaisi koko ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 08:10

enpä muista punninneeni väärin -kerran kyllä oltiin kavereiden kanssa iltaa istumassa ja aika hyvin jos mun mäyräkoira ja röökiaski teki femman......
voi sitä kassa parkaa, olis varmaan pitäny huomauttaa. voinen kyllä ajatella että parhaiten oppii kantapäänkautta, ei tule toista kertaa ton kassan kohdalle moista mokaa (surkea puolustus;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 14:21

En ole tahallisesti punninnut tuotteita vilpillisesti.
Omatuntoni ei salli sitä, se on ihan liian tarkka, voisi välillä olla vähän hiljempaakin.

En ymmärrä ihmisiä jotka ties millä selityksillä yrittää itselleen oikeuttaa tälläistä kaupoilta varastamista, koska sitähän se on jos se tahallisesti tehdään.
Nämä menetykset tulevat lopulta näkymään tuotteiden hinnassa, yksittäiset teot kasautuvat kalliiksikin menetyksiksi ja koska yritysten on koko ajan pakko tehdä yhä enemmän voittoa eivät hyvä palkkaiset johtavat pienennä omaa palkkaansa tämän takia vaan nostavat hintoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 21:04

Kerran on vahingossa tullut punnittua omenat tomaatteina, kiire kun oli.....tuskin kassakaan epäili tarkoituksella tehdyksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 01:53

En ole punninnut väärällä numerolla. Tässä asiassa olen puhdas pulmunen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 11:01

Ei ole tuollaisia taipumuksia.