Onko napsuilla kokemuksia kehitysvammaisista?

Itse olen saanut lähipiirissä asiaan tutustua.

Avainsanat: kehitysvammaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2011 - 13:02

Koulutuksen aikana, minä kävin tutustumassa kehitysvammaisiin eri oppilaitoksissa.
Ystäväni on suuremman osan elämäänsä ,ollut kehitysvammaisten hoitajana sekä opettajana.
Arvostan hänen työtään ja kaikkia ihmisiä jotka panostavat kehitysvammaisten hoitoon.
Niin kotona kuin työssään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2011 - 12:33

Olen aikoinani työskennellyt harjaantumisluokalla, jossa oli kehitysvammaisia lapsia. Lisäksi eräällä tuttavallani on kehitysvammainen lapsi. Siinä minun omakohtaiset kokemukseni tästä aihepiiristä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 12:44

Ei varsinaisesti, lähipiirissä ei ole ketään kehitysvammaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 13:52

Sen verran on tuntumaa mitä lähihoitaja-koulutuksessa meillä oli sekä työharjoittelu vaikeavammaisten hoitokodissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 14:19

Parillakin kehitysvammaisten riparille oon isosena ollu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 14:31

Yksi sisarukseni on kehitysvammainen. Tosin en ole nähnyt häntä kunnolla muutamaan vuoteen, koska hän ei asu enää kotona, vaan jossakin "laitosmaisessa paikassa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 15:57

En henkilökohtaisesti tunne ketään kehitysvammaista,mutta työssäni olen heitä kohdannut.Nykyisin televisiosta tulee ykköseltä perjantai iltaisin ohejema nimeltään toisenlaiset frendit,ja se kertoo kehitysvammaisista nuorista ja heidän elämästään,se on nykyisin lempiojelmani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 16:50

Ei tuttavapiirissäni tällä hetkellä, mutta on ollut elämn varrella.
Sympaattinen ja vilpitön ihminen oli hän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 17:59

Joskus ollut lähipiirissä, mutta aika on saattanut haudan lepoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.10.2011 - 19:46

Olen ollut kehitysvammalaitoksessa töissä muutaman vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 23:50

On henkilökohtaisia tuttuja heissä ja tässä meidän asunnon lähellä on yksi kehitysvammaisten
hoitokoti. Käyvät melkein joka päivä porukalla (hoitaja mukana) ulkoilemassa tästä meidän
talon ohitse. Ovat niin ystävällisiä, iloisia ja haluavat tehdä tuttavuutta.
Eräs heistä, Antti, on useasti käynyt meidän luona tossa ulkona kun olemme siinä jotain
puuhastelleet. Hän käy yksinkin kaupassa ja aina ostaa jäätelöä.
Ilomantsissa meillä on yhdet ystävät jotka ovat ottaneet laitoksesta kehitysvammaisia kotiinsa
asumaan.Heitä on vaihtelevasti 6-8 kpl. Asustavat entistä koulua joka on rempattu oikein
nätiksi. Työ on ympärivuorokautista.Ovat tehneet sitä jo vuosikausia. Monet näistä heidän hoi-
dokeistaan on jo kuollut, mutta ottavat aina uusia tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 23:53

Tapaan kehitysvammaisia ihmisiä työssäni.Myös tuttavapiirissä on heitä.Ihmisiä siinä, missä me muutkin : ) !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 08:11

exän kaverilla oli poika jolla oli down syndrooma.
ihan oli pikkuinen silloin vielä - viittomilla puhuttiin ja kovin halusi poika olla sylissä ;)
sen jälkeen en ole ollut tekemisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 01:51

Ei varsinaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 08:25

En tunne ketään kehitysvammaista henkilökohtaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2011 - 21:23

Työni puitteissa olen tavannut paljonkin, lisäksi edellisen asuinpaikkani naapurissa oli kehitysvammaisten hoitokoti ja tapasin heitä lähes päivittäin.