Onko Nokian uuden puhelimen nimi onnistunut?

Uuden puhelimen nimi Lumia on espanjaksi prostituoitu.

Avainsanat: jetsulleen justiinsa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 23:27

jopas jotakin. ovathan hyvän ja kauniin suomalaisen sanan keksineet.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 19:15

Eihän nimi puhelinta pahenna. Jos sais ees pientä.... Mikäs vika prostituoiduissa on? Eihän se raha sille haise millä se on hankittu. Pitäisi sinunkin jo elämää nähneenä tuokin tietää... Epsanjakin mahtaa olla sen verran talouskriisissä, jottei se kesää mokialle tee.... On siis tosi hyvä nimi:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 19:36

Kaunis nimi mutta Espanjassa taatusti ei suosittu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 19:52

Itse ihmettelin samaa asiaa jo tuolla muutamaa kysymystä aiemmin. Olisi paremmankin nimen Espanjan markkinoita ajatellen voinut keksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 22:13

Sattuipa moka kilpailijallekin: nyt mietitään miten Applen iPhone 4S markkinoidaan Japanissa, sillä käyttöjärjestelmä Siri kun on kovin lähellä japaninkielistä shiri-sanaa, joka puolestaan tarkoittaa p***settä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.10.2011 - 22:58

hyvin monet sanat tarkoittavat eri maissa tai alueilla ihan jotain muuta kuin yrittäjät tarkoittavat, mutta uskon että jopa espanjassa ymmärretään asia ja korkeintaan hymyillään päälle, tiedä vaikka lisäisi suosiota ainakin miesten keskuudessa ;) itse vakavasti harkitsen jommankumman uutuuden hankkimista, kun on nokialaisesta ja windowsista niin pitkä kokemus että käytön oppiminen voisi olla jopa helppoa, saas nähdä hintatasoa sitten, en halua kovin paljoa maksaa puhelimesta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 02:30

Ei taida tehdä kauppaa Espanjan markkinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 04:42

Ei täällä tunneta tuota sanaa.
Hyvä ja varmasti myyvä nimi se on. Mitsubishi ei kyllä myy Pajeroa täällä sillä nimellä, vaan se on Montero näillä markkinoilla. Pajero on yleisessä käytössä, mutta Lumia vain jossain raamattuakin paksummassa kirjassa, jonka sanoista espanjalaiset tuntevat ehkä puolet.
Olisihan se ihan kiva omistaa oma Lumia, niin ei tarvitse Pajerolla naatiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 06:53

Ei kait se nimi kännykkääkään pahenna..kää, kää..olipahan taas suomalaista taivutusta. Lumia on ihan kaunis nimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 08:45

Lumia on nimenä kaunis, ei ajatella Espanjan kannalta sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 15:01

Ajattelin, että kyllä se aika kaunis nimi on. Tulee mieleen lumi; en tiedä oliko tarkoitus. Pelkän nimen perusteella kuvittelisin Lumia-puhelimet lumen lailla valkoisiksi... Taitaa niissä sellainenkin värivaihto olla? Ainakin googlaamieni kuvien perusteella...

Lisätty: 28.10.2011 - 15:02

Niin ja voisihan noita nimiä aina harkita muidenkin kielten kannalta, mutta ei tuo minusta niin kauhea moka ole. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2011 - 09:17

Suomeksi tuo on kuitenkin kaunis nimi, ajatelkoon espanjalaiset mitä tykkäävät tai vaihtakoot puhelimen nimeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 10:26

Manjana-miehet on himokkaita Lumian perään.

Loistava nimivalinta.