Kuinka monella vielä kesäkukat kukoistavat parvekkeella ja pihamaalla?

Naapuri tuskaili, kun pelargoniat vaan kukkii ja kukkii eikä niitä henno heittää kanervien tieltä pois.

Avainsanat: kesäkukat lokakuussa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 22:50

Kylmällä lasiverannalla on mitä hienoimmat pelargoniat. Saavat nyt vielä olla ja sitten vien ne
kellariin talveksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 15:59

Pelargoniat kukkivat täälläkin. Samoin Keijunmekko ulko-oven pielessä ja Maljaköynnös Onnelassa. Muutama samettiruusukin kukkii samoin Kultapallo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 16:11

Minulla ei kuki kuin tekkukat parvekkeella, mutta ulkona kadulla olevissa astioissa kukat ovat täydessä
loistossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 17:37

Eipä ole, mutta eilen näin ihan kummaa tuolla Kupittaan puistossa, eräässä Juhannusruusupensaassa oli aukinainen kukka, muuten pensas valmistautunut jo syksyyn ja talven tuloon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 18:37

tuossahan vielä rappusilla nököttää pelakat ruukuissaan ja jotain yrittävät puskea. pitäisi kyllä ottaa jo sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 20:17

Ei ole muutakuin orvokkeja siellä täällä . Nythän ne kauniita onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 20:19

Ei ole ollut kukkia parvekkeellamme enää syyskuun jälkeen.Meni niin hirveen rumaksi,että niitä ei kestänyt katsella edes erkkikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.10.2011 - 23:15

ei ole enää kukkia ei, täälläpäin on ollut välillä niin kylmää varsinkin öisin että kasvit ovat jo antautuneet :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 02:33

Ei ole enään kukkasia. Antaa kaikkien kukkien kukkia. En minäkään hentoisi niitä nakata pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 04:08

Kiinanruusu pukkaa joka päivä kämmenen kokoista kukkaa.
Kirvat pahukset iskivät ja annoin sille kunnon myrkytyksen ja päälle huuhtelin Fairy-vedellä. Hyvin näyttäisi kestävän tuon kuurin. Saapa nähdä, tuleeko huomenna yhtään kukkaa, vai useampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 08:27

Maalla kukkii ruusut ja orvokit ja muutamat muut joiden nimiä en edes tiedä. 10 astetta plussaa tällä hetkelläkin. Pääoven luona pelargonia-amppelin kukat täydessä kukoistuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2011 - 22:47

Kannoin Belargoniat kasvihuoneeseen, siellä kukkii komeasti. Samoin tomaatit kypsyvät edelleen. Pihalla kaikki jäljellä olevat ovat raakkuja. Paitsi Sääkukka, joka tekee nuppua vielä ihan mahdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 12:31

Täällä kukkii kaikki! Siinä yksi ihanuus lisää tähän lämpöön ja valoon. Juuri ostimme ahkeraliisaa pieneksi ryhmäksi, istutimme kiinanruusuja ja jotain muuta violettikukkaista "kesäkukkaa". Ennestään pihallamme on kukassa puu, jossa on keltaisia torvenmallisia kukintoja, sekä tietysti monet bougainvillat, joita on kaikenvärisiä. Naapurinkin talonseinää kiertävät korkeat bougainvillapehkot, ja kaikki kukassa. Kyllä kukat piristävät mieltä! Kastelusta on vain muistettava huolehtia. Sitä varten asennutimme pihalle kaksi uutta vesipistettä, ettei tarvitse sitten pitkin ja poikin letkujen kanssa liikkua. Pensasaitaakin olisi kasteltava vähintään joka toinen päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2011 - 21:45

Yksi pelakuu on vielä terassilla ruukussa, komeasti kukkii ja uusia kukkia pukkaa, saa olla siinä niin kauan kuin vain kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 10:23

Ruusu purkissaan näyttää parhaita puoliaan.