Miksi liikenteen pakokaasujen haju tarttuu vaatteisiin pakkassäällä helpommin kuin lämpimällä säällä?

Talvella sisälle tultaessa haju tuntuu mutta kesällä ei.

Avainsanat: vaatteet haisee pakkasella bensalle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 18:22

Pakkasella ilma jää makaamaan eikä lähde pois niin herkästi kuin tuulisella ilmalla. Palamattomien hiilivetyjen haju on karmea...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 16:13

Taitaa hajuaisti olla vrkeäpi pakkassäällä, jospa se johtuisi siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 17:35

Erityisesti pakkasaamuina, kun ilma on tyyni ja autojen moottorit ovat kylmiä, joutokäynti tuottaa paljon pakokaasuja. Pakkasella ilma puhdistuu hitaasti.

omakaupunki.hs.fi/paakaupunk...alvontaan/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 19:09

Eikä se oo pakokaasu mikä ainoastaan haiskahtaa........ näin meillä maalla.........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 02:34

Tuo on totta, olen huomannu saman. Mutta en tiedä mistä se johtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2011 - 22:44

Ehkä siihen kesäisen velttoon kankaaseen uppoaa haju. Kun kangas kovettuu pakkasessa, niin tuoksukin jää todellakin pintaan. En todellakaan tiedä, en ole tuollaista huomannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 10:22

Parempi vältellä keskustan pakokaasuja.