Onko sinulla lemmikkinä kissa?

Syökö kissasi heinää ja kasvatatko sitä itse?Mie viimetalvena kasvatin eläinkaupasta ostetuista siemenistä heinää,mutta kissani ei siitä pitänyt.

Avainsanat: saraheinä paras kissalle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 12:37

On minulla 3 kissaa, nyt on nuoripolvi tavallaan tässä kotiutunut ,kun vanhat väistyivät , noin 3 vuotta sitten.Niitäkin välillä kaipaa, on ikävä olivat 15 vuottta.Lapsesta asti kun muistan, ollut kissoja ,minusta viisaita eläimiä .Aikaisemmat kissat oli kille ,kölli ja kalle. Nyt ovat kille,ville on tuossa omanan kuvana ja nasse.Kille ja ville pienikokoiset nassu 7kg.Melkein metri pituutta, nokasta hännäpäähän.Iso vötkäle,Talvisin teen orasta vehnästä. Muuten ovat täällä maaseudulla ulkona, joten tuore ruoho maistuu,Pyytäävät hiirulaisia.Nassu on musta harmaa pantteri pohja valkoinen,Siskoni katsoi, meinasi silittää, veti käden pois, sanoi tota en silitäkkään.Oli kuulemma epäilyttävän näköinen. Voi mennä vaikka käsi.

Kysyjän kommentti

Sinäkin olet oikea kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.10.2011 - 07:53

Kaksi maalaiskissaa perheenjäseninä. Vuosia sitten kasvatin ruohoa, mutta ei tuntunut maistuvan. Ostan toisinaan kuivamuonaksi karvapalloja vähentävää www.royalcanin.fi/Kissa/Lemm...g-Hair-35.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 08:32

Kun meillä oli kaksi kissaa, kasvatin niille jotain rairuohon tapaista heinää, jota ainakin toinen kissa stkkäsi syödä. Muistaakseni sitä myytiin Kissaruoho -nimisenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 08:40

Fiina-koirani syö heinää ulkoillessa, sama systeemi koiralla kuin kissallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 10:25

Täällä juoksentelee pihoillamme yhteensä ainakin 10 kissaa, joista noin viisi on vielä pentua. Niillä on tosi hauskoja tapoja, tulevat poikkipäin jalkojen eteen, kun yrität kävellä ruokakipon kanssa koirien luo. Yhtenä aamuna viisi pentua nukkui kasalla terassituolin päällä. Yksi kissoista on arempi kuin toiset. Se on valinnut meidän pihamme omakseen, nukkuu tuoleilla ja maukuu keittiön ikkunan takana ruokaa. Olen nyt parin viikon ajan saanut ruokkia näitä kissoja aina aamuisin, sillä vakituinen "hoitaja" oli poissa tuon kyseisen ajan. Mutta tämä yksi arka kissa viihtyy edelleen meidän pihalla, istuu mielellään sylissä ja odottaa aterioitaan. Kissa on siis valinnut meidät!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 11:36

Eipä ole enää kun Kismet poistui..
Hyvä kaveri tuo kissa on, mutta tyttäreni kahta veljestä näen melko usein joten kissa kaipuuni jaa heidän hyvänäpitoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 11:51

Minä niin haluaisin, mutta kun silmäni ovat 50 % näkökyvyllä varustetut niin tallaisin sen ressukan pian.
Minulla on ollut Pia niminen kissa ja se oli minulla kuin ihminen seurana.
Ja sitten nyt asunnossa missä asun on eläintenpitokielto koko talossa.
Onhan siinä sekin kun olet yksin, niin mihin sen tuikkaat kun joudut esim. sairaalaan tms.
Onnea vain Sinun kissakatraallesi, paljonko niitä nyt Sinulla olikaan.
Tyttärelläni Vesalassa on 3 kissaa ollut vuosikymmeniä. Yksi lähtee vanhuuttaan pian kissojen
paratiisiin.
Kohtaamme sitten siellä, sillä kyllä taivassa on eläimiäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 18:29

Löytyy ja pihalla kaikenmaailman heiniä syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 18:42

Pena ja Putte.
en kasvata heinää eikä kyllä uskalla mun kukkiakaan napostella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 02:39

On minulla kaksi kissaa, mutta heinästä ne eivät pidä. Olen koittanut antaa, mutta ei kelpaa heille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 09:43

En ole kasvattanut heinää kissalle. Pääsiäisen aikaan se mielellään syö rairuohoa ja kesällä se saa jonkin verran ulkoa heinää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2011 - 22:36

Oli kissoja kaksikin. Eräällä tuttavallani on kissa - hoitokissa. Ei ole sen kissan omistaja paljoa huolehtinut kissan heinistä - eikä muustakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2011 - 21:38

Misse-vainaa tykkäsi syödä heinää kesäisin ja talvella pisteli poskeensa rönsyliljan lehtiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 10:17

Ei ole lemmikkejä.