Kumpaan ennusteeseen mieluummin uskot?

Kun taannoin joku säätieteilijä ennusti huippukylmää talvea Suomeen ja tänään Ilta-Sanomat lupaa lämmintä talvea ja sohjokelejä. Minulle riittäis ihan muutaman asteen pakkanen ja mieluummin sohjokelit kuin paukkupakkaset.

Avainsanat: tulevan talven sää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.10.2011 - 13:08

Otan mieluusti vastaan "tiedon" leudommasta talvesta. Se aiempi , kauan sitten annettu ennuste jonka alkuperää en muista, antoi ymmärtää että kolmas kova talvi olisi tulossa.
Uskon leutoon! Ja toivon sitä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.10.2011 - 12:45

Kyllä se nyt on niin, että otan sen kolmannen sääennustajan todesta.
Se joka kauppaa muutaman asteen pakkasta ja miuluimmin sohjokelit kuin paukkupakkaset.
Tai voisi pakkasta olla muutama aste, ettei vesisohjossa hiihdettäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 14:23

Kyllähän nuo lupaa yksi sitä toinen tätä...
Mutta uskon vasta kun näen..
Toivon tietenkin kaunista talvisäätä pois liukkaus ja ei mitään tulipalopakkasia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 14:28

Ilmasto on muuttumassa ja rankat sateet lisääntyvät.
Tämä tietää tietysti talvella taas ennätysmäärän lunta. Ääri-ilmiöt kun voimistuvat, niin välillä voi olla hurjia pakkasia.

Lähteet:
arvaus/vitsi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 14:46

Mielelläni uskoisin ja toivoisin leutoa talvea ja pikkupakkasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2011 - 14:49

Taidan luottaa tähän tuttuun ja turvalliseen:
yle.fi/alueet/lahti/2011/08/...29971.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 15:02

Kyllä pari pakkasastetta ja lumi riittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 16:37

-5 astetta ja sopivasti lunta. Mieluummin pakkas/lumitalvi, kuin ankean harmaa ja sohjoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 17:09

Uskon ainoastaan siihen mitä kulloinkin ikkunasta ulos katsomalla ja lämpömittarin lukemia tutkimalla näkee mutta toivon kuitenkin, että ensi talvesta tulisi leuto ja vähäluminen, muttei kuitenkaan sohjokelinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.10.2011 - 20:35

sama mitä ennustavat, talvella on pakkasta ja palelee jos vaatteita ei ole tarpeeksi päällä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 21:18

Kaikki täytyy kokea ja näkeä nykyään ennenkuin uskoa.Uskon itse että tulee viimetalven veroinen. Ans kattoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 18:50

saadaax mee toivoa ? otetaan siltä väliltä jookosta ;)

vähän kaks piippunen juttu tuo. mutta kyllä kaksi kylmää ehkä sittenkin riittää.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 02:50

Toivon lämmintä talvea, mutta kylmä on tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2011 - 20:57

Ei sohjokelejä, kiitos. Mieluummin pieni pakkanen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 10:05

En usko kumpaankaan. Pieleen menee kumpikin. Keskinkertainen talvi on tulossa.