Suomeenkin on saapunut kiireisten ihmisten käyttämät lyhenteet. Tiedätkö mikä on LOL, AVI JA ELY: INRI sekä INR minulle tutut?

Kohta varmaan talitintitkin laulavat TTY. Kansainvälisessä maailmassa lyhenteet ovat helppo kieli, mutta maalaiselle huh.Papan kirjoituksessa oli EVVK, mietin pääni puhki mitä se tarkakoittaa,
nyt tiedän sen.Puhekieli suosii pientä kodikkuutta .Ehkä pian puhutaan Alsyistä ja Elsyistä.
Voisiko suomalainen eläkeläinen ja leski yhd.olla ELSKI?

Lisätty: 25.10.2011 - 08:42

en mittaa tällä kenenkään älykkyysosamäärää, sillä itse en tiedä kun INRI ja INR

Lisätty: 25.10.2011 - 09:44

Johan minä tuutikki, joko Sinäkin tälle linjalle olet lähtenyt, tai ehkä tarkoitit minua, mutta hetken mietittyäni valkeni, mikä ikäluokka se on, he jotka tuskin tietävät mikä se on, mutta makea hokea.

Avainsanat: lyhenteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 25.10.2011 - 10:42

LOL = leiki omilla leluillasi. =)
AVI = Aluehallintovirasto
ELY = Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
INRI = Jeesus nasaretilainen, juutalaisten kuningas
INR = verenhyytymisarvo (olettaisin)

Kysyjän kommentti

Kaikki lyhenteet oikein, mutta LOL=sähköpostin tai tekstiviestin lopussa tarkoittavat, että EVVK
ei siis voisi vähempää kiinnostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.10.2011 - 08:27

En noita lyhenteitä osaa tulkita,mutta inri on ristinsana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 08:42

LOL on tuttu, muut ei. Vaan tiedättekös, mikä on KVG? No tietysti Kato vittu googlesta...ja arvaatte varmaan minkä ikäluokan väki tuota käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 09:12

Moniin noita lyhenteitä iskee, taitaa olla tätä päivää...
LOL on tuttu..
AIDS= aina ilman daamin seuraa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 09:36

?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 14:37

Ihan vieraita lyhenteitä minulle....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 15:04

Lol on lahden omakotiliitto. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 02:52

Lollin ja inrin tiedän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 14:28

OPEL= Onnellisen pojan ensimmäinen lelu :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 15:31

Kysyjän mainitsemista tunnen vain LOLin, ELYn ja EVVK:n. Elski kuulostaa ihan käyttökelpoiselta sanalta. :D

LOL = lots of laugh tai laugh(ing) out loud
ELY = Elintarvike, liikenne- ja ympäristövirasto (vai tarkoittaako jotain muutakin?)
EVVK = ei vois(i) vähempää kiinnostaa.

Lisätty: 28.10.2011 - 15:32

Eikun eihän se ihan noin mennytkään, vaan ELY-keskushan se sana oli... Heh. ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2011 - 20:42

Ida osui lähes nappiin, häntä peesaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2011 - 10:03

On siinä lyhenteitä kerrakseen. EVVK.