Onko kauppias ajoissa vai myöhässä?

Samassa marketissa oli jouluisia suklaarasioita isoissa massoissa keskellä lattiaa ja kassan läheisyydessä riippui Virvonvarvon- ja muita pääsiäiskarkkipusseja telineessä. Kummatko ovat tähän aikaan vuodesta ajankohtaisempia? Vappukoristeita en havainnut missään.

Avainsanat: suklaata joka juhlaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2011 - 21:41

Jussin pussit punnittiin, kirkon yli heitettiin.

Teemme juhannustaikoja, oi oi niitä aikoja.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2011 - 13:55

Halloweenistä on kyse siis ei pääsiäisestä ja joulun karkitkin ovat jo laittaneet kyllä esiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 14:13

nykään on niin hektistä tää elämä että jokainen voi miettiä koska on aikaa juhlia mitäkin.
ilotulitteet on lakisääteisten juttujen takana -muuten varmaan nekin koristaisivat kauppoja ympäri vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 14:24

Joskus vanhoja laittaavat oikein näkyville. Mutta pääsiäinen mennyt ei varvota ei virvota muutakun saunassa näin syksyllä.Joulua mainostaavat nyt jo. Koittaavat saasda markkinat pyöriin.Aikasin aloittaava. Taitaa olla markkinoitten hiljasinta just marraskuu.Kaikki kissanristiäiset tulee ja edessäpäin . Isänpäivä ja vainajien päivä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 14:40

no tota noin .toffe on ihan perillä asiasta. 31.10 on halloween .tavaraa on tarjolla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 15:54

Sekin Haöeveen juhla on raahattu tänne ulkomailta, yksi rahansyötti lapsille.
En osallistu Halloveen juhlaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 16:26

Täällä oli viikonloppuna joulupukki kahtena päivänä ostoskeskuksessa.
Joulukarkkeja ja koristeita myydään jo täyttä häkää. Nyt juuri sopiva aika alkaa ostelemaan lahjoja, jos sellainen kuuluu tapoihin, ettei tarvitse aattoaamuna huoltoaseman valikoimista etsiä rakkailleen sitä ihanaa lahjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 18:05

Kyllä ne kauppiaat tekevät ohjeiden mukaan.Sesonkitavarat vaan esille, ovat sitten minkä-tahansa asialla.Jos oikein fiksu olisin, niin nyt menisin jouluostoksille, enkä sitten vasta siinä hässäkässä.
Nyt tulevana viikonloppuna saattaa ovikelloa tulla soittamaan mustiin pukeutunut noitahirviö, joka huutaa " karkki vai kepponen".No.Karkkia olen jo ostanut valmiiksi.Antaa lasten vaan leikkiä niin kauan kuin siltä tuntuu.Nyt tosin yksi hauska yksityiskohta meidän huushollissa on pois. Ei ole koiraa eikä kissaa.
Ne saivat aikanaan mahtavat hepulit, kun kyseiset noitahahmot vaelsivat sisään. Koira oli pitkän aikaa selkäkarvat pystyssä, vaikka noidat olivat jo kaukana.
Nämä ovat muistoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 19:13

Kauppias ei todellakaan ollut myöhässä ja myynyt monta kuukautta vanhoja pääsiäisnamuja teräsvatsaisten asikkaidensa syötäväksi vaan ajan hermolla kaupitellessaan ameriikasta meillekkin rantautuneen naamioitusmispäivän karkki, tai muuten tulee kepponen tuotteita. Joulunamuja tämä kauppias ei puolestaan myynyt liian aikaisin, ei ainakaan kaupan keskusjärjestön mielestä. Siellähän sitä kehoitetaan jokaista kauppiasherraa-ja rouvaa aloittamaan jouluherkkujen myynti niin varhaisin syksyllä kuin suinkin on mahdollista jotta asiakkaat erehtyisivät ostamaan näitä namusia enemmän kuin alunperin aikoivatkaan ja rikastuttaisivat näin koko kauppaketjua liiankin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 20:03

Joulu se tulla jolkottaa,mutta siihenkin on aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 23:59

Pitää kauppiaan kaikkensa yrittää. En sortunut viikonloppuna ostamaan vielä ensimmäistäkään joulukorttia, vaikka niitä jo myynnissä olikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 10:34

Pienessä lähikaupassa näin viikko sitten jouluisia suklaarasioita. Halloween-tavaraa on myös esillä ja Helsingissä sen juhlan ymmärtää ja tavaroiden tarjonnan, täällä asuu paljon ulkomaalaisia joille ko. juhla on juhla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 03:01

Halloween lähestyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2011 - 19:29

Kauppias taitaa olla ihan ajan hermolla, halloweeniin joulun lisäksi valmistautuu.