Onko puulämmitteinen kiuas parempi kuin sähkökiuas ?

Meillä on kumpikin mutta itse tykkään enemmän puulämmitteisestä kiukaasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2011 - 07:18

Kunnon puilla lämmitetyn saunan löylyjä ei voita mikään.Kerrostalo asukkina täytyy tyytyä sähkökiukaan löylyihin ja makoisalta nekin maistuvat aina lauantaisin.meillä on avattava ikkuna löylyhuoneessa ja jos on liian tukalaa voi sitten aukaista ikkunan.Rakastan saunomista silläkin uhalla,että tulen siitä aina kipeäksi enkä meinaa seuraavana aamuna päästä ylös sängystä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2011 - 05:18

smaksak.
kunnon kertalämmitteinen pönttökiuas tätini luona on superjuttu. siellä saa makean pehmoiset kosteat löylyt.
tosin joutuu vaivaa näkemään sen lämmittämisen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 08:44

Makuasia. Molemmissa sekä hyviä että huonoja vaihtoehtoja. Meillä kotona todella hyvä sähkökiuas, mökillä puolestaan puulämmitteinen, josta saa todella kipakat löylyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 09:27

Puulämmitteinen on ehdottomasti parempi. Maalla on molemmat. En ole saunaihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 09:50

Puulämmitteinen on parempi ja varmempi, kuin kehno kerrostalon kiuas sähköllä lämpiävänä.
Näin minä olen havannoinut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 10:10

Onhan se puulämmitteisen saunan lämmitys jo sinällään oma ohjelmanumeronsa. Puusauna rituaaleineen selkeästi parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 10:47

Kyllähän puillalämitettävä kiuas on hyvä, jos puita on ja jaksaa siivota.Kertalämmiteinen pönttökius varmaan sieltä parhaasta päästä, koton lapsuuden kodissa oikein vanha pönttökius oli.Sillä kylpösi vielä seuraavana päivänäkin.Siitä heitettiin häkälöylyt ekana.Nyt meillä jatkuvalämmitteinen ,mutta kun uusimme, laitamme kertalämmitteisen pönttökiukaan.
Kuka pitää mistäkin .Kokemus osoittanut vuosinen myötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 12:47

Minä ajattelin väsätä kaasulla lämmitettävän kertalämmitteisen pönttökiukaan.
"Toho" pesään tunniksi, ehkä pariksi ja pitäisi olla valmista. Tosin on vasta suunnitteluasteella.
Kotimaassa löytyi joskus "Paukun saunan" kiuas, vuolukivilaatta seinällä, mutta oli kovin hidas lämpiämään, joten vaihdoin heti valmiiseen. Kansi auki ja löylyihin. Se on hyvä sähkökiuas.
On noita ollut elämän varrella kaikkia sortteja, mutta paras oli lapsuuden aikainen kertalämmitteinen pönttökiuas. Ensin "tikulöylyt" ja sitten nauttimaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 14:17

puu kiuas antaa pehmeemmät löylyt. tietysti siihen vaikuttaa itse saunakin. ei pelkällä kiukaalla ihmeitä tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 16:46

Puulämmitteinen on paljon parempi, jo pelkkä lämmittäminen on mukavaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 21:34

Puu on parempi. Siinä ei kulu sähköä ja tulee kosteammat löylyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 23:47

Puulämmitteinen ehdottomasti. Paljon pehmeämmät ja lempeämmät löylyt siitä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 20:00

olen puukiukaan kannattaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 12:27

Puukiukaan kannattaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2011 - 02:46

puu on parempi, ikäväkyllä meillä on sähköllä lämpeävä ;(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2011 - 23:06

Puulämmitteisen kannalle kallistun minäkin.