Koska viimeeksi pesit pyykinpesukonesi?

Minä pesen sen tänään sitruunahapolla jota ostin eilen apteekista ja sitten neutralisoin sen LV pyykinpesuaineella,tällä toimenpiteellä kone kestää puhtaana ja raikkaana.

Avainsanat: sitruunahappo pyykinpesukone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2011 - 20:00

Telepaattinen kysymys oikeaan aikaan. Juuri tällä hetkellä on pyykinpesukone puhdistumassa sitruunahapolla. Jokunen aika sitten puhdistin astianpesukoneen.

Kysyjän kommentti

Koneet ovat kalliita ja niistä tulee huolehtia hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2011 - 08:35

Hyvää huomesta kissaäiti. Oikein kivan vihjeen annoit minulle ainakin tässä.
Näinhän se on, että pyykkikonekin on joskus putsattava, mutta taitaa olla moni yhtä
tumpeloita kun minäin, että en ole sitä hommaa tehnyt.
En kyllä omaa konetta ole paljon käyttänyt, kun taloyhtiöissä, joissa olen asunut on ollut talon kone ja kuivauhuoneet. Nyt kyllä olen ikioman koneeni varassa.
Täytyypä hoitaa homma kotiin. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 10:01

Eipä ole tullut pestyä konetta mutta nuo säiliöt kyllä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 10:35

Pesen pesukoneeni päällisen pyyhkimällä sen jokaisena siivouspäivänä miedolla pesuaineliuoksella ja sisuksen noin neljä kertaa vuodessa laittamalla koneen yhdessä kohtuullisen pesuainemäärän kanssa ilman pyykkiä pyörimään läpi 90.asteisen valkopesuohjelman. Jotta koneeni pysyisi taatun varmasti puhtaana lisään näiden puhdistuspesujen ajaksi silloin tällöin pyykinpesuaineen joukkoon myös ruokasoodaa , tuota halpaa ja helposti hankittavissa olevaa hajujen ja tahrojen poistoainetta. Näillä konsteilla minä olen pitänyt pesukoneeni kunnosssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 11:14

Kiitokset vinkeistä. En ole pessyt pyykinpesukonetta kuin ulkopuolelta. Astianpesukoneen sisuksen pesen säännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 11:48

Eikös ne pyykkienhuljuttelut pese konetta?Näin ollen pitääs pestä sillä hapolla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 12:06

Oiskohan ollu pari kktta takaperin, ostin kaupasta semmosen pesukoneen puhdistajan. Etikkakin toimii tuossa pesukoneen puhdistuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 15:46

Sitruunahapolla pesin joskus keväällä ja tällä viikolla pesin pesukoneen pesuun tarkoitetulla aineella, jonka sain kylkiäisenä pesuainetta ostaessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 23:35

Hyviä ideoita pesukoneen pesuun! Olen pessyt pesukoneen pesuun olevalla aineella ja toisinaan
ruokasoodalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 12:51

Noin meilläkin tehdään.
Tekijä vaan en ole minä. Hyvä niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 22:32

Pyyhin tänään viimeksi kaikki mahdolliset paikat niin ulko- kuin sisäpuoleltakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 12:52

En muista, mutta kloriittia laitan säännöllisesti.