Härkätaistelu maailmanperintölistalle suojelukohteeksi?

Sellaista jotkut puuhaavat.
Eräskin suomalainen opasnainen oli ehdottomasti sen kannalla. Härkä saa elää luksuselämän tavallisiin tuotantoeläimiin verrattuna jne.
Onko joku käynyt katsomassa aitoa härkätaistelua, jossa joko härkä tai matadori kuolee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 19:36

Eipä ole paikanpäällä tullut käytyä, mutta sen verran raakaa touhua on, että en ole ollenkaan ehdottamassa maailmaperintölistalle kyseistä raakaa eläimen kiduttamista.
Ja useimmiten se on härkä, joka kuolee siinä. Maailma raaistuu päivä päivältä.

Lisätty: 22.10.2011 - 08:48

Näin onhan se Espanjan historiaa siltä kannalta katsottuna ja sen mukaan voisi ajatella suojelukohteeksi, mutta tuntuu niin järjettömältä.

Lisätty: 02.11.2011 - 07:31

Kiitos käyttäjille valinnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 20:54

Olen tähän asti välttynyt ja aion välttyä vast' edeskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 21:15

Enpä ole käynyt, eikä koskaan ole ollut halua käydäkään. Tämä laji saa mielestäni painua historiankirjojen lehdille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 22:50

En ole mutta jokuvuosi sitten Rondassa käydessäni mestariveljet ehdotti että ostetaan maatila sieltä, kun oli oma härkätaisteluareena ja kaikki. Oli meinaan myynnissä paikallisella välittäjällä ja kävimme katsomassa paikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 07:54

Minusta se on täysin julmaa ja raakaa. En voisi katsoa. En hyväksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 08:02

Siitä ollaan niin monta mieltä. Itse perehdyin aiheeseen vähän syvemmin. Espanjan historiaan ja heidän tapoihinsa. Me katsomme sitä vaan yhdeltä kantilta ymmärtämättöminä. Juuri sopivasti viikolla tuli telkkarista ohjelma jossa haastateltiin vanhempaa naista joka oli avoitunut Espanjaan ja elänyt siellä Paconsa kanssa onnellisen elämän. Hän kertoi mm. tästä härkätaisteluperinteestä. Mielenkiintoinen ohjelma oli. Kannatan siis suojelua siinä mielessä, että se on kuulunut Espanjan kulttuuriin. Itse olen nähnyt vain televisiosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 10:04

Kokonaan pois tuo, en säästäisi mistään hinnasta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 15:22

Kyllä käyty on.Harmittaa, kun viime Cadizin reissulla ei päästy tuota upeaa tunnelmaa kokemaan...Sillä se tunnelma ON mahtava. Olé!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 15:55

Vai vielä suojelukohteeksi! Lailla pitäisi koko puuha kieltää ja ankarain mahdollinen rangasitus sille, joka sitä lakia rikkoisi. Itse kerran puolivahingossa päädyin härkätaistelua katsomaan ja se oli suorastaan kuvottavaa touhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 19:54

En pystyisi katsoa härkätaistelua, pelkkä ajatuskin puistattaa :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 12:47

Pois koko jonnenjoutava juttu ja olemassa oleva materiaali arkistojen pohjattomaan kaivoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 13:12

Pidän sitä raakana toimintana, en ikinä menisi sellaista katsomaan. Eikö se kielletty jo jossain?
Ei tappo kuulu maailmanperintöihin!!
Toivottavasti tuo esitys saa täystyrmäyksen. Sivistys voisi runtata tuon "perinteen" alleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 22:26

Eläinrääkkäystä pahimmasta päästä. Olen ehdottomasti niitä vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2011 - 12:53

Eläinrääkkäystä on.