Mitä suomalaistutkijat ovat löytänyt juuri?

Avainsanat: taivaan tarkkailijat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 12:13

Tähdet ja avaruus-lehti kertoi ensimmäisenä nrossa7/2011, että suomalaistutkijat ovat havainneet kaksi
uutta planeettaa tähtien ympäriltä.
Planeetat ovat suunnilleen Neptunuksen kokoisia, toinen saattaa olla maapallon tapaan kivinen
planeetta.

Lisätty: 21.10.2011 - 12:14

Aiheen ulkopuolelta Kiitos Jumppis, lemmikkisi koira on saanut lisää ruokaa.

Lähteet:
Tähdet ja avaruus-lehti

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 10:39

En kyllä tiedä vaikka vastaan.
Muistan kun 1957 avaruuskauden alku tuolloin. Sillon lähettivät ensimmäisen Sputnikin taivaalle.Iltaisin tiirailtiin taivaalle ja siellähän se meni .Ei ollut mikään lentokone vaan ihmisten ampuma keinotekoinen taivaankappae, Sputnilkki .Kaikki sitä tiiraili.
Kaikki halusi nähdä sen .Nythän ne asentelee revontulikameroita.Onhan ne tutkaillut eri taivaankappaleita mitä sieltä milloinkin paljastuu. Missä 480 +kuumaa ja 180-niin pois päin .Ilmakehiä tutkitaan missä ohut ja missä vahvempi ilmakehä.Onko missän maankaltaista.Uteliaisuus vie aika pitkälle .Mitä vielä paljastuukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 11:01

Suomalaistutkijat ovat havainneet kaksi uutta planeettaa vieraiden tähtien ympäriltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 15:55

Avaruudesta taas jotain uusia tähtiä tullut näkyviin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 17:18

Jonkun uuden pienen tähtösen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 12:41

Jotain uutta avaruudesta. Onkohan tähtiä vai planeettoja?
Jos ei "vilku" on planeetta ja jos "vilkkuu" on tähti.