kuulutko sinä lakkolaisiin?Metaliliitto aloitti työtaistelun.

Yöllä heräsin siihen,kun puhelimeen tuli viesti lakon alkamisesta,Tiesimme sen jo illalla uutisista.Ikävä tilanne tämä lakko,mutta se on työläisen oikeus.Mitä mieltä olet tästä asiasta?

Avainsanat: metalli lakossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 09:00

Työntekijän oikeus, jos muut keinot ei auta. Olen lakkoilijoiden puolella.

Itse en tosin kuulu tähän ammattiryhmään :)

Kysyjän kommentti

Tämä lakko on onneksi jo ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2011 - 09:11

Onko meillä eläkeläisillä mahdollisuus lakkoilla eläkkeemme puolesta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 09:59

no tota noin .mielestäni puhumalla pitäs asiat selvitä.ei lakkoilemalla. maailma pysähtyy lakkoilemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 10:52

Ollaan tyytyväisiä vaan, aika on ohitse tuosta lakkoilusta. Etiä päin, sano mummo lumessa.Nyt ei lakkoila.Marssitaan vaan.Joka päivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 10:56

Lakossa en ole, pari kertaa olen senkin kuvion kokenut, ei mitään herkkua....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 11:27

Työntekijöillä on siihen oikeus vaikka en ole kyllä kaikkia lakkoja hyväksynytkään tässä vuosien varrella, mutta eipä niihin minulta lupaa kysytäkään. Hoitajien pitäisi tomertautua ja ponnistella palkkakuopasta pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 12:14

Täällä lakkoillaan, kun palkkoja pudotettiin viisi prosenttia.
Siellä taas siksi, että palkat eivät tahdo nousta viittä prosenttia. Täällä saa jopa suomalaisen töihin kympillä ja eri lähteiden mukaan keskiansio olisi alle tonnin kuussa. Työttömiä on viitisen miljoonaa, joten ei tarvitse odottaa "mañanaan" asti, jos haluat jonkin homman teetettyä. Lähes kaiken saa heti ja halvalla.
Täällä keskustelua elintasosta; suuronen.puheenvuoro.uusisuo...-paras-maa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 12:20

Ohi on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 14:24

Lakossa ei olla, mutta ylityökiellossa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 15:54

En kuulu ja ei kuulu kukaan meidän lähipiiristäkään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 21:59

Oliko niin, että viikonpäästäon firmani lakkolistalla.
Koskaan en ole lakossa ollut.
Saa nähä sitten miten käy.
Toisaalta palkankorotos kyllä kelpaisi, mutta firman soisi selviytyvän - myös se on etuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 16:00

En työskentele metaalialalla joten en lakkoile vaan lomailen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 12:35

Eläkeläinen seuraa muuten vain tapahtumia. Metallimiehet on oikeassa.
Turkulaisilla on kokemusta Pukkisesta. Hankala neuvottelija.
Onneksi muutti pois Turusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 22:06

En kuulu. Jokaisella on oikeus taistella aatteensa ja tavoitteensa puolesta.