Mitä sinun on ollut pakko opetella?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2011 - 13:43

Ilman pakkoa olen oppinut kaikenlaista. Oppiminen jatkuu koko elinkaaren ajan ja se on kiintoisaa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2011 - 22:32

Tätä tietokoneen käyttöä ja kännykän. Lapsille ihan selviä ja helppojakin asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 22:40

Kävelemään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 23:03

Lukemaan ja kirjoittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 23:28

En muista, ei kai erityisesti mitään. Kaikki on ollut luonnikas juttu.
Nopea ajo autolla alkoi myös kahden kaadon jälkeen sujua ralleissa, nääs ajosilmä kehittyy vasta kun pääsee "ns mustanaukon läpi."

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 21.10.2011 - 00:35

muutama runo on ollut pakko opetella jälki-istunnossa, sitten vasta pääsi pois kun osasi, samoin kävi konjuktioiden ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 03:51

Äkkiseltään ei tule mieleen kuin maakuntalaulujen sanat kansakoulussa.
Musiikin tunti oli viimeisenä, eikä kotiin lähdetty ennen, kuin vuorossa olevan laulun sanat osasi ulkoa. Jos ei osannut, niin ensin sai hyppiä kyykkyryssää luokan ympäri ja sitten lukea ja sen jälkeen sai yrittää uudelleen, kun tunsi osaavansa. Tätä jatkuin niin kauan, että sanat muistuivat mieleen. Opettajalla ei ollut kiire minnekään.
Sen jälkeen opiskelu oli enemmän tai vähemmän vapaaehtoista. Toki moni sai turpaan ja muuta mukavaa senkin jälkeen, mutta useimmiten ihan syystä, eikä se liittynyt oppimiseen, eikä tainnut kukaan valittaa kohteluaan. Taisivat vain päinvastoin olla tyytyväisiä, että olivat niin kovia jätkiä, että opettaja löi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 09:15

Aakkosista se koulutie alkoi,kun opeteltiin aakkoset sitten kohta opittiin lukemaan.Olisi ihan hirveätä jos ei osaisi lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 09:20

A:sta alkaen kaikenlaista, elämän eri vaiheissa erilaisia asioita ja opettelu jatkuu hamaan Ööhön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 09:42

eläminen on opettelua ensi hengenvedosta hamaan loppuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 10:31

Kyllä se on elämisen taito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 12:31

Pakko on ollut oppia pitämään itsestään huolta, heti kun on napansa saanut kotokynnyksen yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 14:12

Lapsena oli hankaluuksia R-kirjaimen kanssa, mutta tulihan se kovan harjoittelun jälkeen opittua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 15:46

Elämänkoulua käyskentelen aina oppii jotain uutta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 10:47

Kärsivällisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2011 - 21:14

Joka päivä yhä edelleen oppii jotakin uutta.Kaikki aistit vaan avoimeksi.
No, aikanaan opettelin kaikki talonmiehen työt täällä omakotitalossa. Nyt kun mieskin on kotona, niin hän on opetellut tekemään lumityöt.( Kyllä sitten ilmaantuikin kaiken maailman konevoimalla käyviä vempaimia tänne) Minä pärjäsin pelkällä lumikolalla sekä katuharjalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 21:53

Kärsivällisyyttä ja ymmärrystä.