Matkakassan koko... eli... kaksi aikuista, 2 vkoa. Phuketissa,paljonkohan euroja kannataisi varata mukaan?(yleensä liioittelen:)

Avainsanat: kata beach

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2011 - 14:38

Muutama ystävä thaimaan käyneenä sanoi, että 50 euroa/viikko niin sillä syö ulkona päivittäin eikä tarvitse kärvistellä. Mutta sitten jos haluaa shoppailla ja juhlia niin budjetti sen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 20.10.2011 - 15:49

samaa mieltä, rahaa ei kulu paljon jos sitä käyttää vain syömiseen, mutta saa sitä rahaa menemäänkin jos oikein haluaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 18:57

Satku päivässä niin saa hieman hurvitellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 19:20

vävyni sanoi että 20€ on riittävä yhteen päivään syömiseen kuin juomiseen kahdelta...
mutta jos vielä ostoksia teet niin hieman lisää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 20:05

Eihän siellä paljoin kulu, jos elää säästellen, mutta onko siinä järkeä?
Kannattaa retkeillä ja muutenkin kierrellä paikkoja, kun kerran sinne asti lähtee. Varaa siis ainakin tuo papan satanen, että ei tarvitse kitsastella. Joinain päivinä voi mennä enemmän ja toisena taas ei juuri mitään.
Käykää sukeltamassa tai ainakin snorklaamassa ja ehkä kalastamassa, jos yhtään kiinnostaa.
Ei kai sinne pelkästään syömään kannata lähteä?
Vaatteita ja muita tuliaisiakin sieltä saa halvalla, mutta ainakin minulla ne keräävät komerossa pölyä, joten jättäkää se silkkipuku teettämättä.
Jos rahaa jää yli, niin onhan se mukava palata kotiin, kun ei heti tarvitse lähteä pankkiautomaatille. Toki Visalla kuitenkin isommat ostokset ja käteisenä vaikka puolet, eli 700€. Jos sekin riittää, niin mikäs sen mukavampaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 23:19

Saksalaismalliin lomalle,mukaan Costaricat,hapankorput,aamiaisjuustoviipalepaketit ja pussiteet,jos on jotain pakko syödä sekä kokoontaitettava rantatuoli,ettei tarvi rantsussa maksaa tuoleista,yksi riittää koko pesueelle.Valintamyymälän maistiaisista saa vaihtelua hapankorppu&näkkärilinjaan...Varmasti joka kolkasta löytyy Lidl,tunnetusti halpa ruokakori,sinne.Papiti puhuu taas vähän,mutta viisaita, silkkipuku on mun mielestä aivan passé,semmonen himmeän kiiltävä sotisopa.Fiksumpi ohut villapuku Armanin tyyliin. Turistirihkamat on aivan syvältä.Näillä konstein lomabudjetti säilyy kuosissaan,taatusti ja kiva palata kotiin lompskassa samat eurot kuin mennessä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 10:54

30€/päivä ja VISA mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 21:47

Ruoka ja ostokset ovat halpoja siellä. Mutta jos käytte jollain retkillä, niin nehän maksaa. Niitä ei kylläkään kannata ostaa matkanjärjestäjältä etukäteen, vaan kaduilta voi ostaa huomattavasti halvempia kansainvälisiä retkiä. Jos käy paikallisissa baareissa syömässä, niin ruoka on todella edullista. Suomalaisessa paikassa annokset maksavat alle kahdesta eurosta aina 15 euroon.
Mitähän osaisin sanoa, etten paljoa valehtele. Meiltä menee yleensä sellaiset 500 euroa, mutta me emme pihistele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 04:00

Visa mukaan, niin ei tarvitse miettiä etukäteen matkakassan suuruutta.