Kuolemaantuomittu Konnunsuo?

Lähes vuosisata sitten Konnunsuon vankila rakennettiin keskelle suota. Ajan kuluessa punatiilisen linnan ympärille nousi kylä, jonka elämä oli sukupolvelta toiselle kaikin tavoin kytköksissä vankilaan. Tämän vuoden jälkeen Konnunsuon valot sammuvat. Kylälle vankilan lakkauttaminen tarkoittaa kuoliniskua.

Konnunsuolaiset, joilta oma valtio vie kodin. Vangeillakin on sanansa sanottavana. Vaikka kaukaiselle "Konnansuolle" päätyminen oli aluksi monille heistä tuomio sinänsä, ei osa haluaisikaan sieltä pois.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2011 - 04:57

Entinenkin hulivili lauloi, "Konnunsuota kuokin ja hankin elantoa lapsellein!"

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Nuijamaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2011 - 07:28

Konnunsuon lakkauttamista on jauhettu jo vuosia. Harmi, että lakkautetaan, koska vie seutukunnalta työpaikkoja suoranaisesti sekä tietenkin epäsuorasti. Hyvä niitä peltoja olisi jonkun kuokkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 08:13

Konnusuo,tuo kuuluisa linna todellakin on alas ajettu,mutta kuulemma kelpaa vastaanotto keskukseksi.Maisema linnan ympärillä on aaketa laakeeta ja siellä lintu bongarit käyvät lintuja tähyämässä.Harmittaa konnusuon vanginvartioiden puolesta,kun ovat talonsa sinne rakentaneet ja nyt tuli lähtö muualle töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 09:22

Niinhän nuo lakkautetaan ja uusia tulee...
Niinhän Turussakin Kakola loppui jokunen vuosi sitten ja uusi tehtiin kauempaa kaupungin keskustasta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 10:11

Jotainhan ne siihen on suunnitelleet . Joku keskus noille ulkomaalaisille.Enemmän ne niitä ajattelee kun omaa kansaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 12:04

Kaikki loppuu aikanaan, eikös se Katajanokkakin muutettu hotelliksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 13:17

"Aikansa kutakin" sanoi kuokkamies.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 13:46

Siitähän voisit tehdä jonkinsortin seikkailukeskuksen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 22:15

Ikänsä kaikella.. Konnunsuon vankilallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 14:06

Konnunsuo, ikävä kaiku jo nimellänsäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2011 - 21:31

Mikäs siinä, jos asukkaat laskettaisiin vapauteen, =D. Kaikella on aikansa ja paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 03:52

Ai, en tiennytkään. Tulipahan tämäkin selväksi. Kiitti tiedosta.