Onko tämä pyyntö mielestäsi vakuuttava ja uskottava?

Sinun Osuuspankki tilisi on menossa umpeen.

Jotta tilisi pysyisi aktiivisena, ole hyv ja paina alla olevaa linkki ja seuraa annettuja askelia:

kultaraha.op-fi.net/1/?cgi-bin/krcgi

Kiitten, Osuuspankki

Lisätty: 19.10.2011 - 17:51

Tänään taas sähköpostiini tullut sekä Op:n että Nordean nimissä "kalasteluA"

Avainsanat: kalastelua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2011 - 17:57

Kannattaa pankkiin soitta tai käydä henk. kohtaisesti tiedustelemassa.Onko perää kyllä katsataavat.Ei meillä tuullut mitään tuontapaista pakkiasioihin liittyvää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2011 - 18:51

Ei ole meille tullut mitään tollasta tai vastaavaa postia.Kannattaa tosiaan mennä
henkilökohtaisesti käymään pankissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 21:01

Tollasiin viesteihin ei kannata luottaa,jos asia kaivaa mieltäsi käy pankissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 22:43

No jep jep. Ei missään nimessä kannata avata linkkiä. Jos pankkisi tilit ovat menossa umpeen, sieltä yleensä tulee kirje kotiin - tosin siinäkin kalastellaan, mutta ns. laillisesti.

Lisätty: 20.10.2011 - 16:39

Yksi oli sitten haksahtanut huijausviestiin ja menetti 500 €.
www.iltalehti.fi/uutiset/201...0_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 22:49

mun nortoni kertoi tämän kun huvikseni klikkasin linkkiäsi:

Tämä verkkosivusto on raportoitu epäluotettavaksi sivustoksi
kultarahais.opfi.net

On suositeltavaa, että et siirry tähän sivustoon.

Microsoftille on raportoitu, että tämä sivusto sisältää tietokoneesi turvallisuuden vaarantavia riskejä, jotka voivat aiheuttaa esimerkiksi henkilötietojesi tai pankkitietojesi joutumisen epärehellisten henkilöiden haltuun.

ps. kannattaa uskoa tietoturvaa, ja pitää virusturvaohjelmat ja päivitykset ajan tasalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 00:13

Ei todellakaan.
Tuhansissa kotikoneissa saattaa edelleen olla pankkitietoja kalasteleva virus.
Kesän aikana useiden suomalaisten kotikoneita riivasivat Zeus- ja Torpig-haittaohjelmat, joilla yritettiin onkia suomalaisten verkkopankkien käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

Tartuntojen määrää ei vieläkään tiedetä tarkasti, mutta tietoturvan suomalainen viranomainen Cert-fi arvioi, että saastuneita koneita on satoja ja jopa tuhansia.

Haittaohjelmien ongelma on, etteivät ajantasaiset virusturvaohjelmat purreet niihin.

Cert-fi sai yhden urkinnan kohteeksi joutuneen henkilön tietokoneen tutkittavaksi. Tietokoneessa oli ajantasainen virustorjuntaohjelmisto. Siitä huolimatta koneelle oli piiloutunut aiemmin tuntematon versio Zeus-haittaohjelmasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 08:06

no tota noin .ala anna tollaisia osoitteita saattavat tuhota sinne menevän asiakkaan ohjelman.
mull kone ilmoitti että vaarallinen osoite, joten virusten määrä on putsaus...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 09:18

Enpä ole tuollaista koskaan saanut, joten en kaikkeen usko...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 11:57

Eipäs linkki auennut, joten se siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 12:23

kultarahablablaa-sivustoa ei Safari löytänyt
Sinuna en ihmettelisi uskottavuutta tai luotettavuutta näiden meilien takia,vaan paiskaisin suoraan roskikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 13:09

Joku vielä nielaisee tuollaisen uistimen koukkuineen päivineen.

Huijarit liikkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2011 - 18:22

voi elämän kevät. no - meitä on joka junaan. joillekin on annettu liikaa hyvää tahtoa ja liian vähän älliä. näin se maailma pysyy tasapainossa.
eihän huijareita olisi jollei ne joskus onnistuis? olis sukupuuttoon kuollut ammatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.10.2011 - 21:53

Mene ihmeessä pankkiisi kysymään. Op on laittanut sp:a asiakkailleen huijausjutuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2011 - 12:52

En avaisi ja toisekseen pankki ei kysele henkilö ym. tietoja sähköpostilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 11:09

Uskottavuus kaukana tuosta viestistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2011 - 03:46

Ei todellakaan ole, mikään pankki ei lähetä sähköpostia asiakkailleen. Niistähän he ovat koko ajan varoitelleet. Älä vain avaa mitään linkkejä.