Pelkäätkö susia? Pitäisikö niitä mielestäsi metsästää enemmän?

www.salmi-orusjarvi.net/Imag...usi[1].gif

www.voittajakennel.com/susiherasi1.gif

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2011 - 23:46

Hirviöitä,kauheita ketaleita,pitäisi niiden itsensä joutua luotisateeseen,niiden susijahtilaisten;SUSI on NIIN upea otus...Ei koskaan susia saisi metästää,pari lammasta tai hiehoa sinne tai tänne,mutta me tarvitsemme SUSIA!! Susissa on alkuvoimaa,miehille ja naisille!Kauan eläköön SUDET!UGH!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 23:41

Entinen avo- anoppini potkutteli kelkalla kun harmaa takkuinen turrikas tavoitti hänet. Anoppini katseli aikansa, totesi mielessään jotta sushan tuo on.
Tekeväthän ne todellakin pahojaan tietyillä aluilla ja siellä kantaa pitäisi vähentää.
Ei ole kohdalleni osunut, joten ei ole henkilökohtaista negatiivistä sanottavaa noista elikoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 02:11

Kerran kieltämättä vähän sydänalassa tykytti, kun nöösipoikana palasin metsältä illan pimetessä, paukut lopussa ja susi alkoi ulvoa jossain lähistön kukkulalla. Matkaa kotiin oli monta kilometriä täysin asumatonta korpea.
Soisi tuon tunteen toki stadilaisillekin. Eihän susi ihmisen kimppuun käy? Citykaneista en menisi takuuseen.
Ehkä kainuun korpien asukkaille pitäisi suoda laillisesti säädellä susikantaa? Kohtahan ne todella ovat Helsingissä, kun luonnollisia metsästysmaastoja on yhä vähemmän. Tulevat karhujen ja hirvien vanavedessä ilahduttamaan kaupunkien biodiversiteettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 05:43

Itsellänikin käväisi mielessä kun tästä hakattu elinympäristöä eläimiltä pois.Mistä ressukat saa ruokansa.Laitumella sattuu jossain olemaan vielä ruokaa, mutta pyssymieht heti perään.Aika moiseksi mennyt. Kait ne menneinä vuosi niin paljon pahaa ovet tehneet että säännöstellään tai loppuun tapetaan viimeistäkin myöten.Itse kun joutuu kokemaan suden. karhun tai hirven läsnäolon, kyllä siinä pieneksi tuntee itsensä.Rauhallisuus kohtaamisissa paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 07:50

Eipä ole tullut susi vastaan, joten täytyy sanoa että näiltä näkymin en pelkää...
Mutta kumminkin haluan nähdä tuon otuksen eläintarhassa tuo häkissä ja minä ulkopuolella...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 08:28

Onneksi asun taajamassa jossa eivät sudet jolkottele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 09:35

Susikanta on syytä pitää kurissa. Muistan lapsuudestani susijahdin, eläin tuli pihoille , söi lampaita, lopuksi saatiin eliminoitua kovan jahtaamisen jälkeen.
Muuan "mannekiiniministeri" puolusti susien oikeuksia ja helppoahan se on Arkandianmäeltä katsottuna tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 11:15

kaipa sitä pelkäisi jos niitä nurkissa olisi. toisaalta - eläin se on ja käy päälle uhattuna tai nälkäisenä. ihan kuin joku narkkarikin.......
todennäköisyys sille että joudun sepen puremaksi on sen verran pieni että antaa olla.
paikoissa joissa aiheuttavat todella harmia on syytä miettiä vaihtoehtoja - ehkä niillä alueilla enemmän kaatoa tms. en tiiä tajuuvatko sudet ennemmin tai myöhemmin että tonne ei kande mennä, tulee kuulasta.
elämä on epistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 13:04

Vielä en ole pelännyt, tosin ihan lähettyvillä ei ole hukat hiipineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 19:48

Susi metsän asukki....Ainkin täällä rajan pinnassa päin niitä on ehdottomasti liikaa ; vaeltavat naapurimaan puolelta tänne ja takaisin.Tekevät tuhojaan.Vievät kotieläimiä pihoista ja kiusaavat niin karjaa, kuin ihmisiäkin.Suden pitäisi varoa ihmistä, mutta...Nykyisin pitää varoa sutta.Näin ei saisi olla.
Susille metsät ja ihmisille asutuskeskukset!Mielestäni susikantaa pitää verottaa pienemmäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:03

En pelkää, ei pidä metsästää. Kun lähtee sutta pakoon, niin tulee karhu vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:19

En ole nähnyt susia, tiedä sitten olisiko niitä tullut lampaiden vaatteissa vastaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 23:34

Sus' siunakko sano Turkulaine!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 19:03

En pelkää, mutta ei niiden tarvitse asutusten lähelle tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 16:57

eihän Punahilkkakaan pelännyt.