Oletko käynyt siellä Kairon museossa ja pyramideilla ?

Olen itse ollut kummassakin. Museo niin iso että sinne eksyy !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.10.2011 - 00:17

Käyty on.
Pyramidin tilat eivät järin suuret olleet, eikä sisällä mitään näkemistä oikeastaan ollutkaan. Olivat onneksi aidanneet kulkuväylän niin, että sinne ei pääse eksymään. Voisi tulla hiukan isompi ahtaanpaikan kammo, jos sinne eksyisi.
Museo on upea, ei muuta voi sanoa. Maksoin myös lisämaksun, että pääsin katsomaan muumioita. Ramses näytti niin hyväkuntoiselta, että hyvä lääkäri voisi vielä elvyttää hänet. Ehkä on kuitenkin parempi, että hän saa levätä, eikä näe Egyptin nykytilaa.
Kun katsoo vaikka Luxorin upeita muinaisia temppeleitä ja kuninkaiden laakson hautoja, niin ei voi muuta sanoa, kuin että huonompaan suuntaan on menty.

Kysyjän kommentti

No hei Papiti! Pohojanmaan flikka valitsi sun vastauksen parhaaksi.
Syy on se, että olen itte nähnyt myös kaiken sen minkä hyvin kerroit.
Syysterkkuja! tv: Ruiskukka.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2011 - 22:50

Molemmissa paikoissa olen käynyt kahteen kertaan ja vielä jäi osa museosta kiertämättä. Pyramidin sisäänkin olen molemmilla kerroilla mennyt, eka kerta oli vähän hankalaa, lievä ahtaanpaikan kammo meinasi iskeä, toinen kerta olikin jo sitten helppoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 22:59

En edes Kotkan Kairossa. Museotkin olen osannut kiertää kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 23:03

Olen käynyt molemmissa. Menkauren pyramidissa myös sisällä. Harmi, että aikaa oli vain toivottoman vähän museoon tutustumiseen, muutamassa tunnissa ei ehdi kuin pintaraapaisun. Unelmana on omatoimiloma Egyptissä ilman aikatauluja, mahdollisuus viipyä kiinnostavissa kohteissa riittävän kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.10.2011 - 01:35

mukava olisi käydä, mutta jostain syystä ei tee mieli mennä egyptiin ollenkaan :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 08:04

Viime kesänä tuli käytyä molemmissa, mutta museossa ei ehtinyt nähdä kuin murto osan koska Finnmatkojen retki oli kovin rajallinen ajan kanssa...
Isohan tuo museo oli, Tutakhamonin huone oli mulle tärkein ja tuo kultanaamio, ja upea oli todella...
Ja pyramiideilla oli 49 astetta kuumuutta joten meinasi sulaa ja uskomaton nky oli jo läheltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 08:12

En ole käynyt Kairossa päinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:07

Ei ole tullut Kairossa reissattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 23:21

Museot ja kirkot kierrän kaikki ja hyvin kaukaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 18:55

En ole, mutta haluaisin käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2011 - 17:06

Oliskos niissä vielä niitä Faraoiden ruumiita esillä.