Mitä mieltä olet faaraon kirouksesta?

" Faaraon kirous

Ja kuin tuon haudan kulttuurinen aarreaitta ei olisi vielä kylliksi, niin sitten saimme sen mukana vielä faaraon kirouksenkin!

Kävi nimittäin niin, että kun arkeologi Howard Carter avasi Tutankhamonin haudan, niin sen jälkeen monet seurueessa olleet kuolivat nopeassa tahdissa oudolla tavalla. Tauteja, itsemurhia, epätavallisia kuolemia riitti.

Arveltiin, että kuolleen faaraon henki oli langettanut kirouksen hautansa häpäisijöille. Kaivaukset rahoittanut lordi Carnavore sai poskeensa sääskenpiston, joka tulehtui, ja lordi kuoli pian keuhkokuumeeseen Kairossa.

Kuoleman hetkellä aamuyöstä Kairon valot sammuivat ja samalla hetkellä lordin koira alkoi ulvoa hänen kotonaan Englannissa - ja kuoli!

Faaraon muumiota tutkineet lääkärit kertoivat myöhemmin löytäneensä vainajan poskesta jäljen aivan samasta kohdasta, johon itikka oli purrut lordia.

Ja monet, monet muut haudassa heti sen avaamisen jälkeen vierailleet kuolivat mystisesti. "

www.iltasanomat.fi/matkat/eg...53074.html

Selityksiä asialle on esitetty homeitiöistä ties mihin, mutta vakuuttavatko ne?

Lisätty: 18.10.2011 - 10:12

Tuosta mahataudista väittävät, että se tulee likaisista seteleistä. Niin tai näin, niin sen iskiessä kannattaa pyytää lääkäri paikalle.
Erän matkakumppanini oli "kuoleman kielissä" mahataudissa ja lääkäri tuli hotelliin, laittoi tiputukseen ja pisteli kolmenlaista ainetta tiputuspussiin, sekä määräsi kahdenlaisia pillereitä apteekista haettavaksi.
Potilas oli jalkeilla muutamassa tunnissa.
Hoito maksoi viisikymppiä ja sen sai takaisin matkavakuutuksesta.
Kotimaasta on siis turha viedä mitään siellä tehottomia pillereitä.
Lento kotiin on varmaan epämukava kokemus, jos on päästävä vessaan sekunneissa ja käytävällä on tarjoilu- tai myyntikärryt, kuten usein on. Vessakin on useimmiten varattu, kun käytävä on auki.

Lisätty: 18.10.2011 - 11:46

Vielä tuosta Tutankhamonin haudasta, "Tutankhamonin hauta oli koskematon tuhansine esineineen, ja tuota hautaa tyhjennettiinkin sitten arkeologisen tarkasti kymmenen vuoden ajan ".
Tuli mieleen, että se on kutakuinkin samankokoinen kuin autotallini, jonne olen kymmenen vuoden ajan kerännyt "aarteita".
On se mahtanut olla melkoinen romuvarasto? www.google.com/imgres?q=grav...,r:14,s:70

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2011 - 16:18

Faaraon kirous ihan selvästi. Olimme muutamia vuosia sitten Kairossa pyramideilla ja silloinen kaverini (oli todella ilkiö ihminen) otti sieltä jonkun kiven hiekasta muistoksi itselleen vaikka kielsin. Sen jälkeen hänen elämänsä on mennyt alamäkeen monin eri tavoin...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2011 - 17:28

Muumion kirous eli faaraon kirous taitaapi olla totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 17:51

Faaraon kirous on paha juttu. Nykymatkaajalle tutumpi faaraon kirous=kunnon egyptiläinen ripuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 22:39

Sattuman sanelemia juttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 22:45

Tuttua asiaa jo vuosien takaa.........
En usko niihin ollenkaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 22:58

Lomailijan suurin vitsaus lienee Faraon kirous eli vatsatauti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 23:08

Totta, kunnes toisin todistetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 08:07

Niinhän tuosta puhutaan, uskoakko vai eikö...

Lisätty: 18.10.2011 - 08:08

Mutta tuo mahatauti taatusti nykyisin, jonka myös viime kesänä sieltä sain, mutta heillä hyvät rohdot apteekissa joten ei hätiä mitiä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 11:27

erittäin kätevää sanon minä. pitäisikö oma tuonpuoleinen rauha varmistaa kepulikonstein?
eikä mitä - jollen ole tyytyväinen jään nurkkiin kopistelemaan kunnes asiat ovat oikealla tolalla.

ketkuja noi faaraot - ajatellen mitä kaikkea raahaavat pyramidiin mukaan, pitää olla joku varmistus rahvaan pois pysymiseksi.
ite kyseinen argeologi vetänyt vaan pahoja sieniä ;) ja päästi sen sääsken pois sieltä haudasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 22:53

Noituutta pahemmasta päästä.
Kaikki roviolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2011 - 18:47

Ei uskalla ottaa mitään kantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2011 - 10:19

Jos muinoin kävi niin että kuolemia tuli, se on selitettävissä ihan järjellisesti, ei kirouksena. Vanhasta haudasta löytyy vaikka mitä tappavia pöpöjä.
Nykyfaaraon kirousta (ankaraa vatsatautia) vältän taas sillä etten mene faaraoiden maahan, se ei edes kutsu millään lailla.