Alatko sinäkin timpuriksi? Tässä alkuun rautanaulan käyttöohjeet.

Rautanaulan käyttöohjeet:

Johdanto:

Kädessäsi on sensaatiomainen keksintö, rautanaula. Karhikkeella tehostettujen pito-ominaisuuksiensa vuoksi se sopii erinomaisesti erilaisiin kiinnitystehtäviin mm. laudan, lankun, riman, muovin yms. materiaalien kyseessäollen joko yhtäläisvastaavasti tai differentiaalivastaavasti.

Alkutoimet:

Tartu naulaan tukevasti peukalo- tai etusormiotteella. (Huom. naulassa ei käytetä erillistä kädensijaa, vaan ote kohdistuu naulan varteen.)
Aseta kärki naulattavaan pintaan, jolloin kanta asettuu automaattisesti vastakkaiseen suuntaan.
Tarkista suuntima ja vakaus.
Tartu toisella kädellä vasaraan varren yläpäästä (ks. vasaran manuaali).

Käyttö:

Nosta vasara n. 20 cm:n etäisyydelle naulan kannasta. Suuntaa vasaran hamara kohden naulan kantarasterointia siten, että ajatellun lievästi kaarevan lyönnin seurauksena hamara kohtaa naulan kannan 90 asteen kulmassa hamaran ajatellussa keskipisteessä. Heilauta vasaraa em. kaaressa kohden naulaa, kunnes se kohtaa kannan. Naulan kärki painuu pinnan laadusta ja lyönnin voimakkuudesta riippuen 5-20 mm pinnan sisään. Toista toiminto, kunnes naula on kokonaan pinnan sisäpuolella, kantaa lukuunottamatta.

Turvatoimet:

Vältä peukalon asettamista naulauksen missään vaiheessa kantarasteroinnin ja vasaran väliin.

Tekniset tiedot:

Materiaali: 100% rauta.
Pituus: 4 - 95 mm, paksuus: 0.5 - 4 mm.
Särmien lukumäärä: 4 kpl.
Kannan kuviointi: nelitahorasterointi.
Kärjen terävyyskulma: 18 astetta.
Pitokarhike: vakiona.
Vasara: lisävaruste.

Lisätietoja:

Vasara - Käyttäjän opas I - II.
Naulaaminen tuulessa.
Vinksahduskerrointaulukot.
Kantarasterointi kotikonstein.
Revimme naulan pois.
Rautanaulan oikominen.
Rautanaula ja ympäristö.
Minä ja rautanaula.
Peukalovammojen hoito ja historia.
Naula päässä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.10.2011 - 07:54

ah naula - tuo keksintö joka aiheuttaa kaksisuuntaisia tunteita..........
niin rakastettava kun naula menee suoraan ja on sattumalta just oikean kokoinenkin, naulattava tuote ei hajoa vaan pysyy siellä missä kuuluukin -eli kiinni toisessa.
vaan annas olla......olen jokusen kerran tässä syksyn mittaan kuunnellut sensaatiomaisia kirouspläjäyksiä katolta....huopanaulat ovat julmetun pieniä ja tietäähän sen miten siinä käy.
toinen ääripää on ne 50-luvulla käytetyt 10" painajaismaiset kidutuspiikit joita on lyöty yhteen palkkiiin ristiin neljä - ihan vaan kato varmuudeksi. se kysyy kärsivällisyyttä repiä niitä irti.
lopputuloksena en osaa sanoa onko siitä enemmän haittaa vai hyötyä koko keksinnöstä....
tähän ei vaikuta se että olen lapsena istunut naulan päälle ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.10.2011 - 09:13

Tulipas ohjeet tarpeeseen, kun yritän rakennustyömaallaamme hanslankarina pyöriä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2011 - 09:45

Naulannut olen sen enempiä miettimättä näin syvällisiä asioita. Vaikeaa olisi rueta puusta nauloja veistämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2011 - 09:57

Sormille tulee vasara, jos kauhiast rupeaa tota naulaamista miettimään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2011 - 10:52

Olis taatusti monelle sormeen iskijälle hyvät ohjeet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2011 - 12:39

En aio timpuriksi, vaikkakin vasara pysyy kädessäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 12:32

Ihan kuin reseptissä sanotaan,ota kattila,keitä n.2l vettä,lisää spagetit veteen ILMAN LAATIKKOA,lisää suolaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 22:20

Vasara ja nauloja... kokeiltu on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 22:09

Naula päässä ja järki jäässä.
Ei pahemmin puusepän taidot kiihota.
Korppihan kalasäkkiä hakkasi, eikä naulan naulaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 19:07

Rakennusmiehen duunit jätän sille joka ne osaa. En tiedä naulan naputuksesta mitään.