Päreitä kainalossa?

Oletko tehnyt päreitä ja niistä kattoa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.10.2011 - 12:47

Pärehöylän alta jouduin pinoamaan päreet kun isäukko niitä höyläsi. Se on tarkkaa hommaa että ovat kaikki samoin perin pinossa.
Selviää pärekatontekijän valasta ilman tikkuja per...ssä?

Kysyjän kommentti

Tämä Napsun "nuoriso" on jäänyt monesta vaille. Ehkä siksi, että ovat epäonnekseen sattuneet syntymään kaupunkiin.
Minä olen päässyt tekemään pärekattoa puun kaadosta harjalaudoitukseen asti. Eräs mukavimmista hommista maalla, kun ei passaa hosua, eikä repiä paikkoja pilalle kuin korkeintaan metsätöissä.
Nykynuorisolle tekisi hyvää päästä kokeilemaan tällaista "kevyttä askartelua".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.10.2011 - 10:43

En ole tehnyt, mutta katsellut kyllä. Päreitä oli kainalossa viime kesänä Mäntyharjulla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 11:34

Päreitä katolla ja kainalossa olen nähnyt eri puolilla mualimaa ja polttanutkin niitä eri...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 11:54

Päreitä on tullut katoilla nähtyä mutta kainalossa ei...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 14:54

Ei ole tullut tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 14:55

Päreitä ei ole tullut tehtyä, mutta usein ovat päreet palaneet.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 20:23

En ole päreitä tehnyt, katsonut kun toiset on tehneet. Korjattu pärekattoa on. Kun tulimme tähän paikkaan silloin kauan sitten .Kaikkien rakennuksien katot olivat pärekatot. Sitten laitoimme peltikatoiksi. Ihan turvallisuus syistä kun uunilämmityksiä paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 16.10.2011 - 00:43

ei riitä taito pärekattoon, joten poltan päreet heti kun mahdollista ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 01:23

Joo.. onhan noita päreitä erinäisissä talkoissa tullut katolle naputeltua yksi jos toinenkin, mutta kainalossa en niitä ole koskaan nähnyt, en omassa, enkä muidenkaan ihmisten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 21:59

Ainoa lähikosketus päreeseen on pyllymäen lasku pärekatolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:53

Olen nähnyt puusepän, kenellä on pattinki poikittain päässä:-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 18:47

En tehnyt, mutta pärekatot tiedän.