Kenellä oikeus kieltää tavata sisaruksia,kun isällä monta vaimoa vuosien varrella? Lapsia syntytynyt joka vaimon kanssa..

Sijaisperhe ei anna tavata sisaruksia??Missä yksi pikkuveli elää nykyään..

Avainsanat: sisarusten tapaaminen..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 15.10.2011 - 00:45

kenelläkään ei ole sellaista oikeutta että kieltäisi moisen ilman painavaa syytä :(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2011 - 21:59

eiköhän oikeudessa ole aikoinaan päätetty tapaamisoikeudet itse kullekkin, lapselle ja vanhemmalle.
mutta lapsia käytetään välikappaleina monesti , mikä on väärin lasta kohtaan. saattaa kostautua sitten kun lapsi saa päättää omista asioistaan.

vaikea sanoa kun ei tunne taustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 08:34

Taustoja tietämättä on vaikea ottaa kantaa. Mutta nämä ovat sellaisia tilanteita, jossa lapsen etu taitaa aina jäädä jalkoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 09:25

Jos ei ole annettu lähestymiskieltoa, niin ei kenelläkään.
Vanhempien riita tapauksissa sosiaalitoimi joutuu leikkimään Jumalaa ja antaa suosituksia tapaamisista, jotka tuomari useimmiten nuijii sellaisenaan pöytään.
Sisarpuolten tapaamiseen ei periaatteessa pitäisi olla mitään estettä, mutta halua tapaamisen kieltämiseen tuppaa löytymään yhdeltä jos toiselta. kaksplus.fi/keskustelu/pluss...ost9354959

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 11:04

Ei ole kenenkään edun mukaista eristää sisaruksia taapaamasta tai muutoin keskustelemasta toistensa kanssa.Kyllä pykäliä löytyy joka lähtöön. Mutta aikuisia ei voida enään ohjailla.Täytyy olla sitten holhooja taustoilla jollain tavoin sairas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 14:44

Vaikeaa mennä kertomaan missä mättää, kun ei tiedä taustaa koko jutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2011 - 14:35

Oikeus päättää aina nuo asiat eli kun on kyse sijaisvanhemmista ja adoptioista.
Asian tausta täytyi tietää ennenkuin voi vastata vedenpitävästi.
Kun ihmiset ovat aikuisia, yhteisestä sopimuksesta voivat järjestää tapaamisen, siis kaikkien suostumuksella. Jos on aikaa vierinyt eli vuosikymmeninä, eihän kaikki ole välttämättä edes elossa.
Lait ovat muuttuneet aikojen saatossa myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.10.2011 - 21:49

Mitäpä jos lähettäisi kutsut yhteiseen tapaamiseen - elleivät ole alaikäisiä joiden huoltajat päättävät asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:42

Ei nyt kellään tuollaisia oikeuksia ole täysikäisten suhteen.
Lapset sitten menee oikeusjuttujen kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 18:39

Surullinen tarina, ja valitettavasti aika yleistä nykyään. Kun en tunne tapausta, niin vaikea ottaa kantaa. Lapsia ei saisi sotkea vanhempien riita-asioihin.