Kuinka te Espanjan eläkeläiset toimitte kun jatkuava matkavakuutus menee umpeen(45vrk) ja oleskeluaikaa on vielä runsaasti??

Lisätty: 15.10.2011 - 09:13

If:llä vakuutus on voimassa vain 45 vrk:tta yhtäjaksoisesti,välillä olisi käytävä kotona ja sitten taas jatkuisi 45 vrkt:tta. Lisävuorokaudet ovat älyttömän kalliita. Kiitos vastauksista, täytyypä pohtia asiaa uudelleen

Avainsanat: espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.10.2011 - 22:37

vuosivakuutus on voimassa 12 kuukautta ja kattaa kaikki alle kolme kuukautta kestävät yhtäjaksoiset ulkomaanmatkat.
ainakin näin siinä vakuutusyhtiössä, missä olen vakuutettu, ja voin ostaa/maksaa lisäaikaa erikseen jos ja kun matka kestää yhtäjaksoisesti yli 3 kk.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.10.2011 - 20:22

Heillä taatusti Espanjan kotivakuutus..
Tai maksavat kaiken itse..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2011 - 21:41

en nyt ole "Espanjan eläkeläinen" mutta, kerran vuodessa vähän rahnaa vakuutusyhtiölle ja silleen se jatkuva matkavakuutus pelaa ...

minulla on ollut matkavakuutus voimassa yhtä mittaa viimeisimmät 35 vuotta ja on edelleenkin vielä seuraavat kymmenen vuotta ellei säännöt muutu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 10:06

Jos olet kirjoilla Espanjassa, et tarvitse mitään vakuutuksia.
Eläkeläisille kaikki sairaanhoito on täysin ilmaista lääkkeitä myöten. Jos et osaa espanjaa, niin tarvitset tulkin lääkäriin mennessä, sillä harva lääkäri osaa englantia. Täältä Fuengirolassa löytyy paljon vuosikymmeniä Espanjassa asuneita suomalaisia, jotka työkseen auttavat asiassa kuin asiassa, hakevat kotoasi omalla autollaan ja kuljettavat minne tarvitsee ja tulkkaavat asiat. Useimmiten selviää kympillä, parilla koko hommasta, eli halvemmalla mitä taksi maksaisi.

Paikallinen vakuutusyhtiö ei edes myy sinulle vakuutusta, ellet sitä ihan välttämättä halua. Se kun tarpeeton, koska sairaanhoito toimii täällä erinomaisesti.
Toki sen vakuutuksen saa, jos haluaa asioida suomalaisella yksityislääkärillä, jos sellainen paikkakunnalta löytyy

Tavaroiden vakuuttamisen kanssa on vähän niin ja näin, kun niissä on ikäpoistot, omavastuu ja kaikenlaista pienellä painettua korvaussummaa laskevaa. Hyvin arvokkaat tavarat kannattaa vakuuttaa erikseen.

Kysyit Espanjan eläkeläisistä, eli maassa asuvista, jotka eivät ole matkalla. Millaiset suunnitelmat sinulla on?
.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 21:25

Eurooppalainen sairausvakuutuskortti (maksuton) kannaattaa ainakin hankkia.
On maksuton ja löytyy Kelan sivuilta.
Muut siiten on vakuutusyhtiöliden armoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2011 - 15:23

Ifissä on kyllä surkea nuo matkavakuutussysteemit ja hiton kalliitkin vielä. Itse vaihdoin IFiltä pois kaikki vakuutukset taannoin ja säästän selvää rahaa kokonaisuutena.