Miten varaudut hyytävän kylmään talveen?

Tulossa on hyytävän kylmä talvi sää ennustajien mukaan.

Avainsanat: kylmä talvi tulossa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.10.2011 - 08:24

Kaikki mahdolliset villaiset ja topat ym. vaan ullakolta esille ja käyttöön tarpeen mukaan.

Kysyjän kommentti

Lämpimät vaatteet ja lämmin koti on tärkeät asiat talvella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.10.2011 - 08:35

Lämmin untuvatakki, paksut rukkaset ja villasukat kaivettu naftaliinista, mutta ei vielä käytössä sentään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 08:44

Mistä sen vielä tietää mitä hyytää! Lapin joissa tuppaa hyydetulvia olemaan. Eiköhän saada armeija apuun rajäyttämään ne pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 08:47

Kyllä nuo tarkenevat vaatteet kenkiä myöten vielä piilossa, mutta kyllä tässä täytyy jo jotain hakea , nyt alkaa jo viilentyä tuntuvasti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 09:12

Aivan samalla tavalla kuin ennekin. Olisi kiva kun löytäsi kaninaloisen kanasen rinnalle, mutta toive turha on ollut kauan jo tarpeeton. Jos se olisi laiha, niin ei siitäkään lämmittäjäksi olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 10:04

Jäämällä vuorotteluvapaalle vuodeksi ja etsimällä lämpöä palmujen alta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 11:23

Koko talvi on aika pitkä aika veikata mitä tarvitaan, mutta alle viikko näin:
Ensimmäinen eräretkeni, eikä pakkasta ollut vielä ollenkaan.

Maastopuku - ja lippis (metsästyskäytöstä)
Kilimanzaro-rinkka, ei lantiovyötä, 2-osainen pussi
Nokian Kontio -kumpparit (metsästyskäytöstä)
Pakki ja peltimuki, itsetehty puulusikka
Marttiinin Ilvespuukko
Hiomakivi
Saakelin suuri (n. 4*17*28) muovinen korjausvälinepakkaus ihan täynnä ihan kaikkea, painoi kait kolme kiloa ja helisi.
Laastareita
Venäläinen 7*50 kiikari koteloineen, lohkaisi tilaa sikana ja jäi pussin pohjalle, en katsonut kertaakaan.
Nikonin pokkarikamera.
Pitkät puuvillaiset kalsarit (sellaiset luonnonvalkeat, alkuun)
Flanellipaita, muistaakseni college varalle
Sadetakki, juu nou, sellainen kovamuovinen ja nepparillinen.
Teltta painoi varmaan 10 kiloa
Suomen Joutsenen Erikoistunturi makuupussi (Heinäkuussa...), ei alustaa, mikä semmoinen on, häh?
Kirves, pieni ja kelvoton, mutta semmoisiahan ne retkikirveet juuri olivat.
Näkkileipää (lopussa myös muruja)
Ruisviipaleita
Voita ( lopussa levittyi hyvin )
Hernekeittopurkkeja
Lenkkiä, sinappia
Kahvia
Makarooneja
12 askia mallua
Tulitikkuja joka taskussa ja pakissa muoviin käärittynä
Suuntokompassi
Keppanaa eka iltaa varten ainakin 15 pulloa + kossupullo.

Olin läkähtyä jo ensimmäisellä suolla........puuh.....puuh....lääh....lääh....

Kun pääsimme haluammamme joen rantaan, join kovanaamana pullon-pari kaljaa janoon ja hyi helvetti, että maistui pahalle ja vaahtosi lämpimänä. Sitten se meni tietenkin päähän nälkäiselle miehenalulle ja muistan kuinka tuli sellainen äklö olo, kuin laskuhumala heti suoraan. Sitten selitin vanhemmille kavereille kaikennäköistä hurjaa rallijuttua (Skoda 17 m) naisjuttua (Olisinpa saanut edes housun päältä koittaa...) ja tappelujuttua....keksittyjä.. Mutta kumma kyllä, kaverit vain alkoivat kalastamaan - ja tietysti Paulikin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 15:35

Untuvatakilla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 18:01

Ulos kun menee täytyy olla 2 pipot päällekkäin .2takit päällekkäin välikalsarit pitkienhousujen alla. 2 tumput päällekkäin,hyvät jalkineet villasukilla.Sitten puita pesään ainakin sisätiloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 20:07

Mummuni kutomat villasukat jalkaan, lämpimät jalkineet ja kunnon ulkoilupuku päälle. Eiköhän tuota tarkene. Ja jos oikein kylmäksi menee, niin täytyy katsella lentoa lämpimimmille seuduille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2011 - 22:21

Pakenemalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.10.2011 - 18:59

Paljon palttoota päälle. Onneksi on villasukkia vino pino.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 15:37

Ei muuta kuin kylmimpään aikaan etelän maille matkani vie.