Olen huomannut, linnusto meillä nyt vähentynyt kovasti. Metsät hakattu ja lisää hakataan.

Täällä oli kovasti erinlaisia lajeja. Nyt pelkään että enään en näekkään niitä.Vaikuttaa oudon hiljaiselta. Ei voi elää ilman metsiä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2011 - 09:18

Täällä päin vielä metsät humisevat ja lintusia riittää. Kumppani tosin harventaa metsiään urakalla, mutta ei ne siitään vähene. Puut kasvavat vain entistä paremmin.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille. Harvennus onkin hoitoa metsälle. Isot koneet tulee ja vetää kaikki pois 100ha alueelta.Saa sanoa kaik män mikä eteen tul.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2011 - 09:18

Täytyy sanoa että näen tavallisen paljon lintuja vakio lintuja jotka kaupungissa elävät kesät talvet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 09:34

Niistä on tullut degenoroituneita kaupunkilaisia. Kuten esim City Huuhkajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 09:39

En ole linnustossa huomannut eroa aikaisempaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 10:03

Lapsuudenmaisemissani oli vielä -82 teeriparvi, jossa oli vähintäänkin tuhansia, ellei kymmeniätuhansia lintuja.
Nyt ei tahdo nähdä ainuttakaan, vaikka samoilisi koko päivän.
Metsäautoteitä on ilmestynyt joka kolkkaan. Haulikon olen antanut pois jo kauan sitten. En tahdo olla se, joka ampuu viimeisen linnun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 14:21

Ainakin kottaraiset ovat vähentyneet, mikä lienee osittain maanviljelyn vähenemisen syytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 16:26

Kaupungissa näkee enimmäkseen "stadin kundeja" eli varpusia. Niitä näyttää olevan sankoin joukoin liikkeellä. Mökin metsissä on runsas eläimistö edelleenkin - en ole huomannut mitään poikkeavaa lintujen määrässäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 19:10

Sitä ei kaupungissa ehkä niin huomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 19:47

En ole huomannut, meillä näkyy välillä isoja lintuparvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.10.2011 - 00:38

Hienoa että olet kiinnostunut ja kannat huolta. Meillä on edelleen lintuja täällä taajamassa, vasta kävi tintit etsimässä tutuilta ruokapaikoiltaan apetta. Pitääkin laittaa ruokaa niille heti päivän koitettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 14:20

Niin se ihminen ahneudessaan tuhoaa luontoa ja eläimiä.