Miksi puut heiluvat, kun tuulee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2011 - 11:43

Asia on toisinpäin;Tuuli johtuu puiden heilumisesta. Todiste: Mitä enemmän puut heiluvat sitä enemmän tuulee. Vaihtoehtoinen teoria väittää, että tuuli johtuu auringosta, mutta aurinko ei paista yöllä. Puut sen sijaan heiluvat yölläkin.

Kysyjän kommentti

Tätä juuri tarkoitin. Myös sahanpuru pitää puita pystyssa. Kun puusta sahataan puru pois, niin puu kaatuu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.10.2011 - 19:42

Jos eivät heiluisi niin katkeaisivat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 20:14

Puiden tapaan myös pilvenpiirtäjät huojuvat tuulessa. Ne on rakennettu suhteellisen kevyistä materiaaleista ja niiden teräsrunko taipuu hieman, kun tuuli osuu rakennukseen.

Lähteet:
tieku.fi/kysy-meilta/heiluri...huojumista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 20:33

Taipuu, taipuu vaan ei taitu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 20:46

lapsena olin siinä uskossa,että siellä missä ei ole puita niin ei voi tuullakkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 21:26

Eikö se ilmavirta käy oksiin ja lehtiin. Siitä syntyy voimakasta ravistelua.Eri suuntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2011 - 22:51

Tuuli puhaltaa mistä tahtoo........
ja puut heiluvat tuulen voimasta.Luoja on tehnyt tuulenkin niinkuin puutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 07:20

paine-eroista johtuva ulkoilman voimakas liike puita huojuttelee, ja jos oikein voimakkaaksi ulkoilman liike yltyy, niin juuriltaan puut lähtevät tai katkeavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 08:19

Joka taipuu, taitu ei!
Myrsky tuulihongan vei.
Vuorilla käy suuret tuulet,
ällös pyri vuorille!

Opettaja pakotti opettelemaan koulussa ruonoja ulkoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 09:23

Kyllä tuulessa hiuksetkin hulmuaa siis miksi ei puut ja pensaat myös...
Olisi outoa jos ei heilu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 14:27

Tuulihan se niitä heiluttelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 18:36

mielenkiintoinen kysymys..........
1. jotta näemme sisältäkin että tuulee
2. joustavat ja pysyvät pystyssä
3. muuten mun tukka olis kade kun se väpättäis vaan (tää oli mun oma protesti sitä vastaan että myrsky repii tukan päästä)
4. siämenet lentelee ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2011 - 19:23

Hauska juttu, jos ne seivoa tököttävät suorassa kun myrskyää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.10.2011 - 00:28

Miksi mies horjuu humalapäissään: samasta syystä puutkin heiluu tuulessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.10.2011 - 02:33

No hyvänen aika, heiluuhan ne kun tuulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2011 - 14:12

Vähän niin kuin ihminenkin heiluu toisinaan, mutta eri syystä.